"In ceea ce priveste aplicatiile pe care consumatorii le cumpara, 90% din aplicatiile care se descarca cu plata costa sub 3 dolari fiecare", spune Sandy Shen, research director Gartner.

Similar aplicatiilor gratuite, aplicatiile cu preturi mici vor reprezenta majoritatea download-urilor.

“Aplicatii cu valoarea intre 99 de centi si 2.99 dolari vor reprezenta 87.5% din descarcarile platite in 2012, si 96% pana in 2016", apreciaza Shen.

Gartner estimeaza ca Apple App Store va avea peste 21 de miliarde de download-uri in 2012, ceea ce reprezinta o crestere de 74% fata de 2011 si indica o continuare a cererii puternice de aplicatii mobile.

Citeste si:

"Apple detine in continuare cea mai mare cota de piata pe aceasta zona, avand in vedere avantajul de 25% al App Store disponibile in toate magazinele", a declarat Brian Blau, research director Gartner.

Acesta sustine ca numarul de aplicatii disponibile este condus de catre un numar tot mai mare de magazine in piata astazi, care includ proprietarii de platforme, furnizorii de dispozitive, furnizorii de servicii de comunicatii, si altii care doresc sa ofere servicii de aplicatii mobile de baza.

“Aceste magazine vor regasi cota lor combinata din cresterea numarului total de descarcari, dar cererea pentru aplicatiile la nivel global va fi in continuare dominata de Apple, Google si Microsoft”, a completat directorul de cercetare Gartner.

Trendurile cheie pentru Industria Mobilitatii urmeaza sa fie analizate la Gartner Symposium/ITxpo 2012 in perioada 5-9 noiembrie 2012.