Rosca a luat aceasta decizie pentru a se concentra pe dezvoltarea Spada Digital Media, o agentie de social media cunoscuta sub numele Spada si fondata de antreprenor anul trecut.

Calugareanu a cumparat platforma Bookblog prin compania Swift Media, el detinand in prezent in totalitate blogul de carte, a declarat Andrei Rosca pentru wall-street.ro.

Rosca nu a dat detalii despre suma tranzactiei, dar a spus ca valoarea este una „pe care cu totii o putem considera una buna”.

Bookblog SRL, compania care detinea platforma online, era detinuta in proporie de 85% de Andrei Rosca, restul actionarilor fiind Daniel Enache (15%) si Andreea Raluca Alexe (5%), potrivit datelor de la Registrul Comertului.

Practic, Calugareanu a cumparat atat actiunile lui Andrei Rosca, cat si pe cele ale lui Daniel Enache si ale Ralucai Alexe.

„Dupa mai mult de 6 ani de bookblog.ro, am decis sa fac un pas in spate si sa las alti oameni sa se ocupe de proiect”, a scris Andrei Rosca pe blogul personal.

A decis sa vanda Bookblog in toamna anului trecut

Antreprenorul a decis sa vanda Bookblog in toamna anului trecut, la cateva luni dupa ce a fondat agentia Spada Digital.

Compania Bookblog SRL, care detine blogul, a avut o cifra de afaceri de aproximativ 6.000 de euro si un profit net de aproximativ 3.000 de euro anul trecut conform Ministerului de Finante, insa Rosca a precizat pentru wall-street.ro ca doar o parte din veniturile platformei erau inregistrate pe aceasta companie.

Afaceri de 50-80.000 de euro pe luna pentru un blog de lectura

Blogul a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 50-80.000 de euro si a inregistrat profit, potrivit afirmatiilor lui Andrei Rosca.

Bookblog a fost fondat in martie 2006 si a fost lansat ca proiect non-profit, insa din 2008 a devenit un business. In prezent pentru Bookblog lucreaza 14 oameni.

Citeste si:

„Cand m-am apucat de el aveam ceva experienta de vanzari, un pic de experienta pe marketing, insa nu stiam absolut nimic despre online. Nu stiam nici macar ca exista ceva care s-ar putea numi <<industrie online”>>sau ce inseamna un banner. Stiam doar ca imi pasa de oameni si ca vreau sa fac business si nu tineam neaparat sa le corelez pe cele doua”, a mai scris Rosca.

A doua tranzactie cu Bookblog

Antreprenorul a mai vandut o parte din Bookblog in 2009, cand a cedat 15% din companie catre Daniel Enache (32 de ani), unul dintre cei mai activi investitori in online si fiul lui Radu Enache, antreprenor cu afaceri in industria hoteliera.

„Dupa ce am trecut printr-o perioada de cateva luni de negocieri si discutii atat financiare cat si privind directia in care se va indrepta bookblog dupa preluare, pot spune ca de la 1 septembrie bookblog.ro ii apartine lui Dan Calugareanu, iar eu am predat atat cheile cat si legitimatia la intrare”.

Andrei Rosca a inceput negocierile cu Dan Calugareanu in urma cu trei luni si spune ca l-a ales pe el datorita viziunii comune privind evolutia Bookblog.

„Dan a fost mereu interesat de Bookblog, iar el este un om de afaceri, dar in acelasi timp ii plac cartile. Am mai negociat cu inca trei investitori si doar cu unul dintre ei nu ne-am inteles din punct de vedere financiar, cu restul fiind o nepotrivire in privinta planurilor pentru dezvoltarea Bookblog”, a precizat pentru wall-street.ro Andrei Rosca.

Rosca: Bookblog trebuie sa capitalizeze comunitatea pe care o are

El a adaugat ca in perioada urmatoare blogul ar trebui sa se concentreze pe capitalizarea comunitatii pe care a format-o in jurul sau, sa mizeze pe zona sociala.

In ceea ce priveste Spada Digital, agentia fondata de Andrei Rosca la inceputul anului trecut, antreprenorul a afirmat ca pentru anul acesta asteapta venituri de circa 180-200.000 de euro. Anul trecut agentia a inregistrat o cifra de afaceri de circa 115.000 de euro si un profit net de aproximativ 2.500 de euro, conform Ministerului de Finante.

Pentru acesta agentie lucreaza sapte oameni, iar printre clientii ei se numara BCR, Orange, Microsoft, Happy Tour, Domo, Ursus, Altex sau L’Oreal.

Sursa foto: Bookblog.ro