Wall-Street.ro: Care au fost principalele provocari in organizarea editiei de anul acesta a How to Web?

Bogdan Iordache: Provocarile sunt aceleasi ca intotdeauna si nu difera de la o editie la alta. Cel mai important este sa intelegem din ce in ce mai bine de la an la an cum putem sa ajutam scena locala si cum putem avea un impact cat mai mare in ecosistemul tech local. Nu cred ca exista provocari particulare pentru editia de anul acesta.

W-S.ro: Cat de deschisi sunt sponsorii? Se negociaza greu in aceasta perioada?

BI: Industria romaneasca de dezvoltare de produse tech este cumva la inceput, dar creste cu pasi rapizi. Am reusit sa convingem cateva dintre cele mai importante centre de R&D locale, precum IXIA si Adobe, ca How to Web este un eveniment de importanta strategica pentru dezvoltarea ecosistemului local. Putine companii internationale de tehnologie inceaarca sa ajute mediul local sa se dezvolte, majoritatea au local doar centre de suport sau vanzare de servicii.

W-S.ro: De cat timp v-ati apucat sa pregatiti evenimentul si cati oameni sunt implicati in eforturile acestea?

BI: (zambind) Daca iti spun asta nu o sa ma crezi. Am inceput sa pregatim How to Web in urma cu 9 luni, iar echipa noastra este formata din 6 oameni.

W-S.ro: Cat de dificil este sa atragi speakeri internationali de valoare? Poti sa imi povestesti pe scurt o intamplare reprezentativa in acest sens?

Citeste si:

BI: Dificultatea de a atrage speakeri internationali nu tine de cantitate, ci de calitate. E foarte important sa aducem speakeri excelenti care activeaza in industrie, au un set de cunostinte si sunt capabili sa le impartaseasca participantilor la eveniment.
Sunt doua intamplari reprezentative legate de aducerea speakerilor de valoare la How to Web. In primul rand este vorba despre modul in care am reusit sa il conving pe Mike Butcher sa participe pentru prima oara, in 2010. A fost un proces care a implicat foarte multa perseverenta si tenacitate din partea mea, Mike fiind una dintre tintele mele principale. Am incercat sa ajung la el in toate felurile posibile, i-am scris mail-uri, am rugat persoane sa imi faca introducerea pe e-mail. Am primit un raspuns dupa 4 sau 5 mail-uri in care imi spunea sa il sun a doua zi la ora 10. L-am sunat incontinuu timp de o ora, insa nu mi-a raspuns. Am aflat apoi ca merge la un eveniment pentru start-up-uri organizat langa Londra, iar din echipa de organizare facea parte si o persoana de origine romana. M-am dus acolo, numai ca Mike a venit la ora 12:30 iar eu aveam o intalnire la ora 13 asa ca a trebuit sa ii pitch-uiesc How to Web in trei minute (de cand si-a luat legitimatia si pana cand a intrat la eveniment). Am reusit sa il conving in 3 minute sa participe la How to Web!

O a doua intamplare este legata de aducerea lui Phil Libbin, CEO Evernote, la editia How to Web de anul acesta. De aceasta data procesul a implicat foarte multa creativitate. Gabriel Coarna este un roman care a facut produsul Clearly, produs cumparat de Evernote in urma cu 1 an. Gabi mi-a sugerat ca as putea sa incerc sa il invit pe Phil la How to Web, insa mi se parea un obiectiv urias. Pentru a-l convinge sa vina am facut un set de tricouri inscriptionat cu „Kind Reminder! Dear Phil, How to Web invites you as a keynote speaker in Bucharest!” si am transferat prezentarea How to Web in Evernote, desenand toate slide-urile. L-am rugat pe Gabi sa mearga la Phil cu prezentarea si sa isi imbrace colegii de birou in tricourile de la noi. Dupa ce Phil a iesit din birou, a gasit echipa purtand tricourile inscriptionate cu mesajul nostru. Am avut apoi noroc deoarece PR-ul lui Phil, Christina Riesen, este de origine romana, iar acest lucru a contribuit la randul lui la decizia lui Phil de a veni in Romania.

W-S.ro: Cat de profitabil este in acest moment How to Web? Imi poti spune o suma a veniturilor generate de evenimentul din 2011 si la ce crestere / scadere te astepti anul acesta?

BI: Informatiile financiare sunt confidentiale.

W-S.ro: Cate persoane te astepti sa fie in auditoriu? Cati au confirmat prezenta pana acum?

BI: In audienta vor fi in jur de 750 de persoane, iar in acest moment mai sunt aproximativ 50 de bilete disponibile.

Acest material face parte din seria „Diferentiaza-te si inoveaza” despre inovatia in tehnologie si este creat impreuna cu How to Web, cel mai important eveniment dedicat tehnologiei si web-ului din Sud-Estul Europei. How to Web 2012 se desfasoara pe 7-8 noiembrie in Bucuresti si va aduce impreuna peste 800 de participanti si 30 de vorbitori internationali. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul conferintei http://howtoweb.co