Cu doar cateva ore in urma, rezultatul alegerilor din Statele Unite a devenit clar. Noul Presedinte al Statelor Unite este Barak Obama, reales pentru al doilea mandat.

Cum s-a vazut lupta prezidentiala in Social Media, cum arata electoratul din online si cine a castigat alegerile pe Facebook si Twitter? Echipa din BridgeTM-ul GolinHarris a realizat o analiza comparativa intre prezenta celor doi candidati in Social Media.

“Inainte de a realiza o comparatie intre interactiunea in social media a celor doi candidati trebuie sa tinem cont de context si de factorii specifici care influenteaza dinamica prezentei pe fiecare platforma in parte. In primul rand, conturile de Facebook si Twitter ale Presedintelui Barack Obama au mai trecut printr-o campanie electorala, deci au beneficiat de un buget de promovare in plus, iar acest lucru este evident in numarul total de fani (Facebook: >31,800,000; Twitter: > 21,700,000). Pe de alta parte, paginile lui Mitt Romney (Facebook: > 12,000,000; Twitter: > 1,700,000) par ca dispun de un buget actual de sustinere mai mare sau de o viralizare sporita. Spre exemplu, in ultima saptamana din luna octombrie, pagina de Facebook a lui Romney a inregistrat cu 568,159 mai multe like-uri decat pagina lui Obama,” a spus Valeriu Ispir, digital manager, GolinHarris.

In ciuda faptului ca Romney a avut un engagement mai mare, datele recente oferite de platforma de monitorizare a conversatiilor pe Facebook, dezvoltata de reteaua sociala in colaborare cu CNN (www.cnn.com/electioninsights) arata ca, pentru ultimele sapte zile, Obama a avut in medie cu 74% mai multe persoane unice care l-au mentionat, decat Romney. In cadrul zilei de astazi balanta s-a inclinat covarsitor in favoarea candidatului democrat, care a inregistrat de 2.5 ori mai multe persoane care au generat buzz in jurul lui.

Citeste si:

O alta platforma interesanta si inovativa utilizata in campania din acest an a fost construita de foursquare (www.ivotedmap.com) si a contorizat check-in-urile date de alegatori la sectiile de votare. Din pacate, nu s-a bucurat de un succes foarte mare. Cel mai activ stat a fost New York-ul cu doar 20,353 de check-in-uri (0.1% din populatie).

Pe Twitter, candidatul catre care utilizatorii au facut cel mai des trimitere in ziua alegerilor a fost Obama – cele mai multe mentions si reply-uri indreptandu-se mai mult catre el si mai putin catre Romney. Indexul Topsy care analizeaza preferinta publicului alegator prezent pe Twitter pentru unul sau celalalt dintre candidati a inregistrat ieri 74 de puncte din 100 pentru Obama si 59 de puncte din 100 pentru Romney. Practic mentiunile pe Twitter care au continut numele Obama au fost mai numeroase decat cele care au continut numele Romney - https://election.twitter.com/

“In ultima saptamana din octombrie, Romney a inregistrat o medie zilnica de 1.504 retweeturi si 457 favorites, care, raportate la numarul total de followers, produc o rata de interactiune de 0,08% prin retweeturi si 0,02% prin favorites. In aceeasi perioada, Obama a inregistrat medii zilnice de 1.605 retweeturi si 707 favorites, care se transpun in indici de interactiune de 0,01% si 0,003%,” a spus Raluca Duta, Digital Associate, GolinHarris.

Pe Facebook, cu o baza de fani de trei ori mai mare, Obama a inregistrat numere medii zilnice relativ similare cu cele ale lui Romney. In ultima saptamana din octombrie, candidatul republican a adunat o medie zilnica de 117.915 like-uri, 4.714 share-uri si 10.098 comment-uri, in timp ce presedintele a atras 162.962 like-uri, 14.397 share-uri si 11.315 comment-uri.