Encyclopaedia Universalis, o enciclopedie de referinta in limba franceza, va renunta definitiv la editia tiparita, dupa 50 de ani si peste 700.000 de copii vandute, pentru a aparea exclusiv online si se va concentra asupra unor subiecte din sfera educatiei, informeaza AFP, citat de Mediafax.
"Cu 48 de colaboratori si o cifra de afaceri de 6 milioane de euro, Encyclopaedia Universalis este o companie rentabila, deja digitalizata in majoritate", a declarat, marti, Hervé Rouanet, directorul general al publicatiei.

Sectorul digital reprezinta peste 50% din cifra de afaceri si reprezinta cel mai mare fond enciclopedic certificat pe internet in limba franceza.

Hervé Rouanet vizeaza in 2013 o cifra de afaceri de 7 miliarde de euro. Compania care editeaza enciclopedia detine si un magazin online.

Site-ul universalis.fr atrage un milion de vizitatori unici in fiecare luna si are 10.000 de abonati. Administratorii sai vizeaza o dublare a acestor cifre in urmatorii doi sau trei ani.

Compania publica si alte lucrari in format digital (dictionare, articole, studii si fise de lectura).

Pana in prezent, Universalis lansa o noua versiune a enciclopediei sale, in format tiparit, la fiecare trei sau patru ani.
Primul volum al Encyclopaedia Universalis a aparut in Franta in 1968, sub conducerea lui Claude Grégory, decedat in aprilie 2010, la varsta de 89 de ani.

Enciclopedia Britannica, partener istoric al Universalis, a anuntat la randul ei, in luna martie, ca va renunta la editia tiparita.

Inainte de trecerea la formatul exclusiv digital, Encyclopaedia Universalis va lansa o ultima editie tiparita, o colectie de 30 de volume, cu un tiraj de 999 de exemplare numerotate, insotite de o prefata scrisa anterior de Claude Grégory si de un portofoliu de ilustratii extrase din prima ei editie, ce vor fi comercializate la pretul de 1.494 de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri