Statele Unite au desfasurat in mai multe randuri importante operatiuni de acest tip, dar aceasta a fost prima realizata in cooperare cu Uniunea Europeana.

Autoritatile britanice, belgiene, daneze, franceze si romane au participat la aceasta operatiune împreuna cu Europol si vamile americane (ICE), potrivit unui comunicat al ICE difuzat la Washington.

Site-urile blocate vindeau numeroase articole contrafacute, copii ale produselor Nike sau Hermes, precum si ale marcii pentru copii Ergobaby. Toate produsele vandute erau "falsuri, de calitate inferioara", potrivit directorului ICE, John Morton.

Operatiunea a coincis în Statele Unite cu "Cyber Monday", ziua unor importante reduceri online, care urmeaza in mod traditional weekendului de Ziua Recunostintei.

Citeste si:

"Aceasta operatiune este un bun exemplu de cooperare excelenta intre ICE si partenerii nostri internationali", s-a bucurat Morton. "Este o problema importanta, nu numai pentru industria americana, ci si pentru cele legitime din Europa, Asia sau alte zone. Ne gandim la locurile de munca pierdute, la venituri din taxe pierdute".

Chanel, Gucci, Lacoste, Dior, McAfee, Symantec, Armani, Guess, Burberry, Tommy Hilfiger, Versace, YSL sau Michael Kors se afla, de asemenea, printre marcile contrafacute.

Site-urile blocate au nume de domenii care se termina in .com dar si .eu, .be, .dk, .fr, .ro si .uk. Guvernele respective au blocat site-urile pe care apare in prezent un mesaj ce informeaza consumatorii în legatura cu aceasta masura.

Aceasta noua operatiune ridica numarul site-urilor blocate pentru vanzare de produse contrafacute la 1.630 din 2010, potrivit ICE.