Impozitarea sectorului digital la nivelul celorlalte industrii ar putea genera statului francez venituri anuale de peste 500 de milioane de euro, contribuind la reducerea deficitului bugetar, a declarat Philippe Marini, sef al comisiei pentru finante din Senat.

Tari din intreaga Europa cauta solutii pentru colectarea mai eficienta a taxelor de la companii care pana acum au scapat de o analiza mai atenta.

"Aceste venituri pierdute au atras atentia, in special in aceasta perioada in care tarile europene trebuie sa isi echilibreze finantele", a declarat Marini la sfarsitul lunii trecute.

Politicienii francezi, ca si alti omologi europeni, au intensificat eforturile de taxare a gigantilor din domeniul internetului, care evita sa plateasca impozite si TVA de ordinul sutelor de milioane de euro folosindu-se de lacunele legislative si diferentele dintre sistemele fiscale.

Guvernele europene sustin ca legislatiile fiscale existente au dat companiilor multinationale un spatiu prea mare de manevra si ar trebui modificate.

Marea Britanie si Germania au cerut in aceasta luna statelor din G20 sa adopte noi reguli fiscale.

"Libertatea Internetului nu inseamna libertate pentru orice. Regulile fiscale trebuie sa se aplice si acestei industrii", a aratat Najat Vallaud-Belkacem, purtator de cuvant al guvernului francez.

Citeste si:

In Marea Britanie, parlamentarii au acuzat in aceasta luna Google, Amazonb si Starbucks ca se folosesc de metode complicate de contabilitate pentru a reduce taxele platite.

Google, Apple, Amazon si Facebook platesc impreuna taxe mai mici decat cele 500-600 de milioane de euro pe care le-ar datora in Franta, a spus Benoit Tabaka, fost secretar-general al Consiliului Digital al Frantei.

El a aratat in ianuarie ca cele patru companii platesc in Franta, cumulat, circa 4 milioane de euro sub forma de impozite pe profit, in urma unor venituri online de 2,2-2,5 miliarde de euro. Intre timp, Tabaka a devenit director de strategie la Google in Paris.

Companiile nu au confirmat datele.

Google are 500 de angajati in Paris, dat sediul central european este in Irlanda, de unde vinde publicitate pe tot continentul, inclusiv in Franta, unde sunt unele dintre cele mai ridicate niveluri ale impozitului pe profit si TVA.

In Irlanda, impozitul pe profit este de 12,5%, mai putin de jumatate fata de 33,3% in Franta.