Campania, numita "Protejati webul, gasiti ce cautati", avertizeaza utilizatorii Google ca aceasta lege a copyrightului ar putea pune capat accesului facil la informatii pe web, transmite Mediafax care citeaza Financial Times.

"Cerem tuturor utilizatorilor de Internet sa apere accesul la o varietate de informatii si sa protejeze cautarile. Speram ca Bundestagul va respinge proiectul", a declarat Stefan Tweraser, director la Google Germania.

Google spera ca utilizatorii sa se implice asa cum s-a intamplat acum cateva luni, cand o campanie uriasa pe Internet impotriva unui acord comercial impotriva contrafacerilor a determinat parlamentele din intreaga lume sa cedeze presiunii publice.

Initiativa neobisnuita a Google, de a recurge la o campanie publica, arata miza aflata in joc.

Proiectul de lege din Germania a atras atentia guvernului francez, care spera ca publisherii si companiile de Internet sa incheie un acord voluntar. Parlamentarii din Italia si-au exprimat la randul lor interesul pentru aceasta problema.

In Germania, proiectul, care va intra in dezbateri joi, are rolul sa dea publisherilor mai mult control in privinta folosirii articolelor lor pe Internet.

Citeste si:

Operatorii serviciilor de cautare vor fi obligati, potrivit acestei legi, sa ceara acordul publisherilor pentru afisarea linkurilor, fiind posibil ca ziarele sa obtina in schimb comisioane.

Coalitia de guvernamant din Germania spera ca aceste reguli, care ar putea intra in vigoare vara viitoare, sa permita presei scrise sa recupereze o parte din veniturile pierdute in favoarea Internetului.

Criticii proiectului avertizeaza asupra unor consecinte grave.

"Majoritatea oamenilor nu au auzit de acest proiect, care poate afecta toti utilizatorii de Internet din Germania", a aratat Tweraser, avertizand ca aceasta lege de copyright va insemna "mai putina informatie pentru utilizatori si costuri mai mari pentru companii".

Directorii unor companii de Internet au sugerat ca membrii coalitiei de guvernamant au cedat presiunilor unor puteri media precum grupul Axel Springer, care publica influentul tabloid Bild.

Asociatia publisher-ilor de ziare din Germania a aratat ca veniturile acestor publicatii au scazut cu 20%, la 11 miliarde de euro pe an, in perioada 2000-2009, cititorii si publicitatea migrand catre Internet, presa libera din Germania fiind astfel in pericol.