Uniunea Europeana doreste sa limiteze abilitatea companiilor de a se folosi si a vinde date, precum obiceiurile de browsing, pentru advertising, in special atunci cand utilizatorii nu sunt constienti ca aceste date sunt folosite astfel.

“Utilizatorii trebuie sa cunoasca ce se intampla cu informatiile lor”, spune Jan Philipp Albrecht, membrut german al Parlamentului European si cel care conduce aceasta reforma. “De asemenea, utilizatorii trebuie sa isi dea acceptul – sau sa respinga – folosirea datelor lor”.

Cum este de asteptat, Facebook si Google, companiile care profita cel mai mult de pe urma folosirii informatiilor pe care utilizatorii le pun la dispozitie (deseori fara sa stie), nu sunt de acord cu modificarile propuse. Si alte sectoare care se bazeaza pe aceste date, precum serviciile medicale sau companiile de analiza, s-au aratat ingrijorate.

Citeste si:

Modificarile, care urmeaza a fi facute public in curand, vor trebui discutate si acceptate de cele 27 de state membre UE. Daca acestea vor intra in vigoare, companiile care incalca regulile risca sa fie amendate cu 0,5-2% din veniturile anuale.

Cantitatea de informatii preluata de pe Internet a crescut constant, cu viteza, in ultimii ani. Experti din SUA estimeaza ca fiecare utilizator de Facebook produce, in medie, 10$ pentru companii facand click pe reclamele afisate pe reteaua sociala.