Veniturile la nivel mondial din mobile advertising se estimeaza sa ajunga la 11.4 miliarde de dolari in 2013, de la 9,6 miliarde de dolari in 2012, potrivit Gartner, Inc. Veniturile la nivel mondial vor ajunge in 2016 la 24.5 miliarde de dolari, cu venituri din publicitate mobila prin crearea de noi oportunitati pentru dezvolt0torii de aplicatii, retele de advertising, furnizori de platforme mobile, agentii de specialitate si chiar furnizorii de servicii de comunicatii din anumite regiuni.

"Piata de publicitate mobila a pornit chiar mai repede decat ne-am asteptat ca urmare a unei absorbtii sporite a smartphone-urilor si tabletelor, precum si fuziunea in comportamentul de consum pentru computere si dispozitive mobile", a declarat Stephanie Baghdassarian, director de cercetare Gartner. "Cresterea in mobile advertising vine in parte in detrimentul formatelor print, in special al ziarelor locale, care se confrunta in prezent cu reduceri ale numarului de anunturi ca urmare a initiativelor de mobile publishing."

"Smartphone-urile si tabletele media extind piata de adresabilitate pentru mobile advertising in zone geografice in care populatia care petrece o pondere tot mai mare de timp cu aceste dispositive este in crestere", a declarat Andrew Frank, vicepresedinte de cercetare Gartner. "Aceasta piata va deveni, prin urmare, mai usor de segmentat si de atins, ceea ce conduce la cresterea pietei de mobile advertising din bugetele pentru branduri si advertiseri. Mobile advertising ar trebui sa fie integrat in bugetele campaniilor de publicitate de marketing globale, in scopul de a face conexiunea cu publicul tinta in moduri foarte specifice, actionand atat prin intermediul smartphone-urilor cat si prin tablete."

Citeste si:

Regiunile geografice vor evolua, de asemenea, intr-un ritm diferit si in directii diferite. Din punct de vedere istoric, adoptarea extinsa intr-un mod atipic a terminalelor pentru consumul de continut digital in Japonia si Coreea de Sud a dat regiunii Asia / Pacific un start timpuriu in mobile advertising la nivel mondial. Privind in perspectiva, economiile in crestere din China si India sunt de asteptat sa contribuie la o crestere puternica a mobile advertising, asa cum clasa lor de mijloc in expansiune poate fi o piata atractiva pentru brandurile globale si locale.

Cu toate acestea, America de Nord si Europa de Vest vor inchide decalajul fata de Asia / Pacific, canalul mobil devenind mult mai integrat in campaniile de publicitate 360 de grade, consumand pana si bugetele alocate prin traditie pentru print si radio. Consumatorilor multitasking li se vor adresa preferential abordarile multiplatforma, care vor estompa liniile dintre canale si va face dificila eliminarea suprapunerilor de categorii. In restul lumii - America Latina, Europa de Est si Orientul Mijlociu si Africa - o crestere a mobile advertising se va alinia cu adoptarea tehnologiei si stabilizarea economiilor emergente, dar trendul va fi determinat de piete mari, cum sunt: Rusia, Brazilia si Mexic.