Produsele si serviciile turistice sunt atat de cautate online in Romania, incat doar 1% dintre cumparatori se intereseaza doar offline de pachetele promovate de agentii, in timp ce 80% dintre romani aleg sa caute pe internet destinatii, oferte de pachete si servicii, pareri ale utilizatorilor etc.

“Principala sursa de informare online pentru cei care cauta oferte de vacanta este motorul de cautare Google. Din analizele SEO monitor, am dedus o tipologie de comportament de cumparare in online; s-a observat ca prima data, cautarile se fac in scop de cercetare, pe cuvinte si expresii generale, cum ar fi: ”vacanta Grecia”, ”vacanta Turcia”, ”oferta vacanta 2013” etc. Utilizatorii verifica rezultatele afisate de Google, iar cand sunt pregatiti pentru achizitie, cauta pe acelasi motor rezultate specifice, prin cautari ce pot include destinatia dorita, numele hotelului, perioada, pretul etc.”, declara Cosmin Negrescu, CEO, SEO monitor.

In privinta achizitiei pachetelor, tendintele ne arata ca plata online va fi solutia din ce in ce mai abordata de romani. Cercetarile recente arata ca momentan 42% dintre pachetele turistice cumparate in Romania sunt cumparate online, tendinta fiind de crestere.

“Din punct de vedere al optimizarii pe motoarele de cautare – Google, agentiile turistice pot avea foarte mult de castigat daca se pozitioneaza corect si isi promoveaza din timp serviciile. Consumatorii stiu deja foarte bine ca piata este foarte competitiva, acesta fiind poate si unul dintre principalele motive pentru care 80% aleg sa caute pe Google inainte de a cumpara: sa compare, sa verifice etc. De aceea, o agentie cu un pachet de servicii foarte competitiv, poate avea de pierdut in sezon daca nu are oferta destul de vizibila pe Google”, a continuat Cosmin Negrescu.