"Cautam o modalitate de a facilita gestionarea campaniilor si de a obtine venituri mai mari din publicitatea difuzata de noi", au subliniat reprezentantii Twitter intr-un mesaj publicat pe site-ul companiei, adresat companiilor de publicitate.

Interfata (application programming interface - API) "va oferi o gama completa de optiuni pentru gestionarea publicitatii pe Twitter", mai spun reprezentantii companiei. Ea va permite integrarea "armonioasa" a softurilor dezvoltate de alte companii cu platformele publicitare ale Twitter si facilitarea gestionarii campaniilor care utilizeaza mai multe tipuri de media, printre care si site-ul de microblogging, conform Mediafax.

Twitter mai spune ca API a fost dezvoltata pentru moment in parteneriat cu cinci companii de IT - Adobe, HootSuite, Salesforce, Shift si TBG Digital -, insa in viitor se vor alatura si altele.

Incasarile din publicitate reprezinta cel mai mare procent din veniturile site-urilor gratuite precum Twitter, iar in cazul celor care sunt deja listate la bursa, precum Google, Yahoo! si Facebook acestea sunt analizate indeaproape de investitori.

Citeste si:

In ultima vreme circula zvonul potrivit caruia si Twitter ar putea sa fie listata la bursa, desi reprezentantii acestei companii au transmis de mai multe ori ca nu au aceasta intentie.

Institutul specializat eMarketer arata ca Facebook, de exemplu, a atras 60% din incasarile sale din publicitate, in 2011 si 2012, gratie unor tranzactii facute pe propria sa interfata.

Twitter a obtinut incasari din publicitate de 288,3 milioane de dolari, la nivel mondial, anul trecut, iar acestea ar putea creste anul acesta cu 90%, la 545,2 milioane de dolari, si sa urce pana la 800 de milioane de dolari in 2014, potrivit proiectiilor realizate de eMarketer.