Zitec ofera servicii de online marketing inca din 2005, iar anul trecut departamentul de profil din cadrul companiei a realizat venituri de 250.000 de euro. Pentru 2013, producatorul de aplicatii online estimeaza afaceri mai mari cu 30% pentru acest departament, de pana la 325.000 euro.

“Furnizarea de servicii de online marketing a venit ca un pas firesc in dezvoltarea business-ului, intrucat clientii Zitec care isi dezvoltau platformele online cu ajutorul companiei aveau in mod natural nevoie si de vizibilitate in mediul online. Astfel, pe aceasta nisa, Zitec a ajuns sa se specializeze in oferirea de servicii SEO (optimizare pentru motoarele de cautare), campanii Pay Per Click (PPC), social media, e-mail marketing si web analytics”, a declarat Alexandru Lapusan (foto), CEO Zitec.

Anul trecut, compania a avut peste 20 de clienti pentru care a furnizat servicii de online marketing. Proiectele au acoperit o arie larga de domenii, de la IT, turism, fashion, evenimente si pana la comert electronic, Zitec creand pentru unele dintre acestea strategia de promovare in online, iar pentru altele adaptand strategia locala celei internationale.

“Intr-o lume in care folosirea device-urilor mobile a capatat o mare amploare, iar granitele dintre diversele tipuri de echipamente se estompeaza tot mai mult, este firesc si ca eforturile de marketing digital sa se concentreze in aceasta directie”, a completat CEO-ul Zitec.

Piata locala de profil va creste de 5 ori in urmatorii ani

Tocmai de aceea, dupa cum adauga reprezentantul companiei, piata autohtona de servicii de online marketing are un potential de crestere foarte mare, iar in 2013 aceasta se va alinia tendintelor globale. In plus, in urmatorii ani, aceasta va creste de cel putin cinci ori.

“Credem in potentialul serviciilor de online marketing tocmai pentru ca ne uitam la ceea ce se intampla pe pietele straine, cum sunt Polonia, Cehia, Marea Britanie sau SUA. Mai mult decat atat, conform informatiilor oferite de Google in cadrul evenimentului Google Engage, piata autohtona este similara cu cea din Polonia si Cehia, insa de aproximativ 10 ori mai mica, din punct de vedere al companiilor care opereaza in domeniu, al dimensiunii lor, al veniturilor obtinute etc. Noi consideram ca acesta este un semn pozitiv”, a explicat Alexandru Lapusan.

Citeste si:

Potrivit acestuia, daca pana acum pentru e-commerce se punea accent pe valoarea ultimului click, in 2013 zona de interes se va muta pe attribution modeling si pe modul in care un utilizator interactioneaza cu diverse canale pana ajunge sa devina client.

“Nu in ultimul rand, ne asteptam ca, pe aceeasi linie ascendenta din ultimii ani, brand-urile inovative, care au integrat eforturile de social media in campaniile lor, au depus eforturi in a crea comunitati online si care s-au implicat activ in cresterea lor, incercand sa aduca un plus de valoare, sa aiba de castigat in continuare”, a adaugat reprezentantul companiei.

In acest moment, echipa de online marketing a Zitec numara patru membri, specialisti in marketing online.

Zitec este una dintre cele mai importante companii din industria IT din Romania, specializata in dezvoltarea de produse si aplicatii online complexe. Cu circa 50% din venituri provenite din proiecte externe, dezvoltate in SUA, Canada, Marea Britanie, Germania, Italia sau Danemarca, succesul Zitec este confirmat si de referintele primite din partea unor clienti de top, precum JW Marriott, Mercedes-Benz, Amadeus, Grupul de firme Happy Tour, Paravion.ro, Bullguard sau LaFarge. Zitec actioneaza ca un incubator tehnologic, si furnizeaza servicii si suport companiilor aflate in primele stadii de dezvoltare. Expertiza tehnologica, dezvoltarea de software si finantarea sunt principalele servicii oferite portofoliului actual de companii: Zipongo.com, VideoPublishing.com si HuddleHero.com. Zitec dezvolta, de asemenea, proiecte proprii, precum HotelPeeps.com si Zidox.com.