Un procent de 21% din totalul cumparaturilor pe care le fac mamele din Europa cu acces la Internet sunt cumparaturi online. Internetul este important pentru mame atunci cand iau decizia de a achizitiona un brand. 98% dintre mame se informeaza in prealabil cu privire la produsele pe care intentioneaza sa le cumpere.

Mamele europene cauta activ cele mai multe informatii despre urmatoarele categorii: produse electrocasnice (59%), oferte de vacanta (57%), haine si accesorii (57%), produse cosmetice (54%). 61% dintre mame declara ca sunt capabile sa aleaga produse si servicii mult mai bune datorita informarii de pe Internet.

O alta activitate pe care mamele din Europa o desfasoara in mediul online este comunicarea cu ceilalti. 74% dintre aceste femei declara ca tin mult mai bine legatura cu familia si prietenii datorita Internetului. 83% dintre acestea utilizeaza mailul in fiecare zi, in timp ce 59% acceseaza retelele de socializare zilnic.

Printre activitatile pe care mamele din Europa le desfasoara pe o platforma sociala zilnic se numara: comunicarea cu ceilalti (25%), postarea de statusuri (24%), schimbarea pozei de profil (16%) si incarcarea de fotografii sau de continut video (7%).

Citeste si:

Mamele europene considera ca un alt avantaj al Internetului este faptul ca navigarea online le face viata mai usoara. 47% dintre ele sunt capabile sa isi gestioneze mai bine resursele fianciare, iar 45% declara ca isi stabilesc vacantele si isi programeaza calatoriile mult mai usor datorita accesului la Internet.

Timpul pe care mamele europene il petrec online a crescut din 2004 pana astazi cu 77%. Astfel, femeile din Europa care au copii petrec 13,8 ore pe saptamana pe Internet, activitate devansata doar de privitul la televizor, cu o medie de 17,1 ore pe saptamana. 55% dintre mame prefera multitasking-ul si navigheaza pe Internet in timp ce se uita la televizor. Intervalul preferat pentru a sta online este seara, intre orele 17:30 si 21:00.

PC-ul si laptopul, cele mai folosite dispozitive pentru cumparaturile online

Dispozitivele de pe care mamele din Europa le folosesc preponderent pentru a naviga pe Internet sunt computerul sau laptopul (67%), urmat de telefoanele mobile (21%) si de tablete (8%). Tarile din care se utilizeaza cel mai mult telefoanele mobile si tabletele pentru conectarea la Internet sunt Norvegia, Olanda, Danemarca, Irlanda si Germania. 73% dintre mamele europene sustin ca sunt mai dispuse sa achizitioneze un telefon mobil care ofera si conexiune la Internet, iar 50% dintre acestea detin deja un smartphone.

Studiul Mediascope a fost realizat in februarie 2012 pe un esantion de 51.700 de persoane. Acest studiu este considerat standardul european in materie de cercetare cross-media in randul consumatorilor.