In ciuda progresului industriei si al volumului tot mai mare de produse comercializate atat in mediul online cat si traditional, numarul de reclamatii pe aceasta categorie de produse s-a mentinut pe parcursul anului 2012 la un nivel similar cu 2011.

Autoritatea Nationala pentru Protectie a Consumatorilor a raportat in 2012 un numar total de 285 de reclamatii.

Potrivit ANPC, principalele aspecte reclamate de catre clienti tin de produsele care dupa remedierea in service nu indeplineau conditiile de calitate, depasirea termenului de solutionare a garantiei, plata reparatiilor, desi acestea erau in garantie, dar si produse nefunctionale identificate imediat dupa achizitionare.

Citeste si:

In ciuda eforturilor autoritatilor abilitate de a stopa dezvoltarea acestui fenomen, ANPC atrage atentia consumatorilor asupra:

- obligatiei vanzatorului de a informa cumparatorul despre caracteristicile esentiale ale produsului sau serviciului;
- pretul de vanzare cu amanuntul al produsului sau serviciului;
- cheltuielile de livrare, daca este cazul;
- modalitatile de plata, de livrare sau de prestare;
- dreptul de denuntare unilaterala a contractului, cu exceptia anumitor cazuri prevazute in ordonanta 130/2000;
- costul utilizarii tehnicii de comunicatie la distanta, in cazul in care acesta este calculat altfel decat conform tarifului de baza;
- perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
- durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs sau serviciu.

TREBUIE SA CITITI SI Cand un iPhone 5 sau Galaxy S3 sunt cu pana la 500 de lei mai ieftine: despre site-urile “fantoma” sau cum poti fi inselat sub mirajul pretului mai bun

Cumparaturi pe site-uri "fantoma": cum poti fi inselat de pretul mic

Cumparaturi pe site-uri "fantoma": cum poti fi inselat de pretul mic