"Am postat pe Facebook lansarea unui concurs de idei pentru alegerea brandului turistic al Romaniei si am cerut opinii tocmai pentru a evalua perceptia fata de brandul sectorial de turism. Clar, parerile nu sunt pozitive", se arata intr-un raspuns transmis de Maria Grapini la solicitarea Mediafax.

Potrivit acesteia, conform desfasuratorului de implementare a programului de promovare a brandului, trebuie comandat un studiu de impact al brandului actual.

Brandul turistic al Romaniei, care contine celebra frunza, a fost lansat in anul 2010, si doar crearea lui a costat peste 800.000 de euro.

"Urmeaza sa se lanseze o licitatie pentru contractarea unei firme care sa faca acest studiu. Consilierii si expertii vor decide daca este cazul de rebranduire a sectorului de turism", a mai spus ministrul.

Citeste si:

Grapini a afirmat ca prioritatea o reprezinta insa implementarea catorva masuri esentiale pentru turism, care sa duca la cresterea indicatorilor relevanti ai sectorului. Printre acestea se numara modificarea sau promovarea unor legi.

"Alte masuri sunt de ordin economic, cum ar fi proiectele in infrastructura, iar in aceasta directie lucram impreuna cu Ministerul Dezvoltarii Regionale la stabilirea prioritatilor. Evident ca avem si masuri de promovare prin evenimente, publicitate si targuri internationale. Eu cred ca dezvoltarea turismului balnear, cultural si a eco-turismului pot aduce Romaniei un plus la bugetul national", a mai spus ea.

In perioada 2010-2012, pentru crearea si promovarea brandului turistic al Romaniei s-au cheltuit peste 56 de milioane de lei (13 milioane de euro), bani provenind din fonduri europene.