Cine sunt acesti tineri, cum arata in viziunea lor compania ideala si care sunt atitudinile, tiparele de comportament si afinitatile fata de comunicare si tehnologie?

Tinerii isi verifica in mod frecvent contul de Facebook, folosesc foarte des mesageria instanta si trimit sau primesc constant mesaje pe dispozitivele mobile personale. Aceste lucruri sunt vazute ca un drept, nu ca un beneficiu.

„Tinerii Generatiei Y isi doresc o relatie apropiata cu superiorii lor si asteapta sa primeasca feedback constant,” a declarat Ann-Charlotte Kornblad, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab. „Le displace ambiguitatea si se asteapta la corectitudine din partea angajatorilor in toate aspectele legate de viata profesionala. Un element cheie pentru multi tineri ai Generatiei Y este pastrarea unui echilibru intre timpul petrecut la birou si timpul liber, asa ca isi doresc de la angajatori solutii pentru a obtine acest echilibru,” a mai adaugat Ann-Charlotte Kornblad.

Peste 45% din tinerii Generatiei Y isi folosesc telefoanele personale, pentru care platesc din buzunarul propriu, la birou. Acest lucru inseamna ca tot ei platesc pentru folosirea telefonului personal in interes de serviciu. Astazi, doar 23% din Generatia Y detine un telefon mobil (preponderent de tip smartphone) care este platit partial sau total de catre angajator.

Citeste si:

Mai mult decat atat, tinerii Generatiei Y sunt nerabdatori. Deoarece apartin Generatiei Facebook, acestia isi doresc satisfactii si recompense instante. Astfel, au o toleranta scazuta fata de modurile si canalele de comunicare care nu le asigura feedback imediat.

Compania ideala in viziunea Generatiei Y ofera urmatoarele:

• munca preponderent satisfacatoare
• posibilitatea de a integra viata personala in cea profesionala
• activitati punctuale, orientate spre anumite obiective, care sa le ofere libertatea de a alege cand si unde lucreaza
• oportunitatea de a lucra in echipa si cu persoane de varsta lor
• o structura ierarhica orizontala (fara sau cu putine nivele intre management si angajati)
• cerinte si task-uri clare, cu feedback constant
• transparenta
• o relatie apropiata cu superiorii
• tehnologie de ultima generatie, in special in zona comunicarii

Rezultatele acestui studiu Ericsson ConsumerLab se bazeaza pe informatiile colectate din interviurile cu 64 de tineri cu varste intre 22 si 29 de ani din San Francisco si Silicon Valley. Acestea au fost desfasurate cu ajutorul unor profesionisti in pozitii de management care se ocupa de recrutarea si pregatirea tinerilor angajati si cu experti in studiul Generatiei Y. De asemenea, Ericsson ConsumerLab a desfasurat si un studiu online cu un esantion de 1.945 de respondenti cu varste intre 22 si 65 de ani din SUA.