Si pentru ca am considerat ca doi sau trei bloggeri nu ar fi fost suficienti pentru a analiza in amanunt si cat mai obiectiv aceasta zona, am invitat la deja cunoscutele mese rotunde ale wall-street.ro opt bloggeri, fiecare specialist pe un anume segment de piata.

Invitati a isi expune opiniile privind evolutia blogului romanesc, venituri din advertising, campanii speciale si multe altele au fost Razvan Pascu, specialist pe turism, Dan Dragomir, cunoscut blogger specializat pe IT si fost jurnalist, Cristi China Birta, blogger (cu logoree) si antreprenor prin blogal initiative, Diana Enciu si Alina Tanasa, “absolutely fabulous”pe zona de blogging de fashion, Andreea Stan ce scrie pe mai multe blog-uri si are o apetenta speciala pentru PR (si numarul 30!), Cristian Manafu, specialist new media si organizator de evenimente si Iulian Comanescu, persoana cu “state vechi”in zona de media, presa si continut premium.

Asa cum se cade, si cum era de asteptat de altfel intr-o industrie inca tanara, Masa Rotunda a Bloggerilor (asa cum am denumit-o noi, cu majuscule) a fost martora multor glume, ironii, sfaturi si consideratii diferite, informatii si sfaturi foarte bune si, de ce nu, a avut ca urmare intarirea unor prietenii atat de necesare intr-o piata, asa cum veti vedea citind materialul de mai jos, inca prea scindata.

De cate bloguri vorbim si unde sunt oportunitati

Bloggerii activi din Romania sunt, in continuare, in numar foarte mic, vorbim de doar cateva zeci, “cei care conteaza” prin vizibilitate si trafic si cateva sute care au minim 50 de unici/zi si scriu frecvent. Blogul in sine este insa, cel putin in tarile dezvoltate, doar o etapa intermediara pentru a trece la alt nivel, cel de business, considera Iulian Comanescu, dand ca exemple (foste) bloguri precum TechCrunch sau HuffingtonPost.

(foto - Iulian Comanescu)

Cristian Manafu este mai optimist, spunand ca sunt mai multi bloggeri in Romania, intrucat, in prezent, aceasta activitate nu se desfasoara doar pe paginile personale ci exista comunitati interesante si pe Tumblr (nemonitorizat, din pacate, in Romania). Daca ne referim insa strict la cei ce isi asuma titlul de blogger, putem vorbi in prezent de cateva mii - “nu ma refer insa la traficul lor ci vorbesc de oameni care au investit intr-un domeniu si scriu pe el destul de des”.

Sistemul de monitorizare ZeList indica un numar de circa 6.000 de blogeri activi, in prezent, din circa 60.000 de pagini monitorizate, per total.

Pe zona de fashion, un segment despre care s-a discutat destul de mult in cadrul intalnirii fiind de astfel o zona “hot” (pentru a pastra termeni chiar din industrie), sunt cateva sute de bloguri. Dintre acestea insa, maxim 10 bloguri sunt mai importante – lucreaza cu clienti, sunt serioase, au unici multi zilnic, considera Diana Enciu. “In zona de blog fashion, in Romania, sintagma «unici multi» poate insemna undeva la 1.500/zi”.

Si zona de fashion inca nu a crescut in Romania. Toate cele care au reusit insa sa “scoata capul de sub zapada” au in spate un client sau mai multi, nu mai sunt postari amatoresti, personale, despre viata lor si cu hainele din sifonier ale posesorilor paginilor Web.

Zona aceasta evolueaza destul de repede, sunt multe proiecte pe Instagram, aplicatie care faciliteaza in mod direct segmentul de fashion.

Andreea Stan considera ca exista foarte multe bloguri in Romania, cam 5 maxim 10 din fiecare industrie avand cate un cuvant de spus sau continut relevant.

Foto - Andreea Stan

“Va conta foarte mult momentul in care fiecare dintre acestea isi va defini foarte clar obiectivele si vor incepe sa scrie cu adevarat pe zona pe care s-au hotarat sa mearga mai departe”.

Cristian China Birta sustine ca sunt 2.000 de bloguri active si care conteaza pe piata locala. “Si prin piata eu inteleg acele bloguri deschise catre clienti, care vor sa faca bani, care nu doar «colectioneaza unici» si nu fac nimic cu ei. Eu pana anul viitor vreau 2.000 de bloguri inscrise in agentia de social media blogal initiative si pana la finalul anului curent, 1.000”, spune, accentuand cuvintele, Cristian China.

Cresti calitatea blogurilor facand lucruri, “nu dandu-le manuale sa citeasca!”, spune el. “Pune-i sa munceasca! Asa cresti calitatea, altfel n-ai nicio sansa”.

Dan Dragomir (foto stanga), cu deja “iconicul”sau laptop etern deschis in fata lui, isi ridica ochii din monitor si spune ca sunt doar cateva zeci de bloggeri importanti care participa si la evenimente, se implica activ dar, de partea cealalta, sunt si scriitori foarte buni care au talent dar nu au trafic si nu sunt vizibili. Mai sunt si blogeri care au foarte mare trafic dar nu scriu mai nimic, critica el. Per total, blogging-ul este un canal important si “din ce in ce mai multe companii realizeaza acest lucru. Vor sa fii acolo, sa lucreze cu tine, sa comunice prin tine”.

Legat de crestere, Dan spune ca si cei din IT s-au intalnit de vreo 4-5 ori, au stabilit strategia, colaborari, dar “este si o problema de seriozitate. Eu i-am sustinut pe toti ceilalti tot timpul si am primit foarte putin feedback inapoi. Sunt si invidii, rautati gratuite...tipic romanesc”, spune el, cu parere de rau.

Razvan Pascu ridica o mana defensiv si spune, zambind, ca el va vorbi in special de zona de turism, zona pe care scrie el si pe care o cunoaste cel mai bine. Pe acest segment sunt circa 600 de bloguri, din acestea sunt active intre 50-60 (o postare pe saptamana cel putin) iar relevante, din punctul sau de vedere, sunt trei, maxim patru.

“Mai este inca loc o gramada pe aceasta piata, din punctul meu de vedere pe nisa de turism daca mai apar bloggeri nu o sa fie decat bine pentru intreaga industrie. In turism, marjele de profit sunt mici si atunci agentiile de turism/companiile sunt destul de greu de convins de utilitatea blogosferei”, spune el.

Cristian Manafu, relaxat, zambitor si cu sapca, isi asuma rolul de a inchide subiectul. Sunt mai multe nise care s-au dezvoltat si ele sunt principalele zone care mentin blogosfera, o fac sa creasca si sa fie relevanta. Exista nisa de fashion, IT, turism, mancare. Mai exista zona auto, unde mai exista inca loc.

“Daca e sa iei zonele mari si generalistii, puse cap la cap ai in jur de 200 de bloguri care isi asuma rolul de bloggeri specializati, care vor sa faca lucruri”, conchide el.

Ce nisa sa alegi?

La masa sunt cativa dintre cei mai “titrati” bloggeri din Romania si sunt curios, bazandu-se pe experienta lor, daca ar fi sa o ia de la zero si sa isi lanseze maine un alt blog, diferit de nisele abordate in prezent, pe ce nou segment ar intra?

Iulian Comanescu considera ca fashion-ul prezinta mari oportunitati in Romania, cu atat mai mult cu cat jucatorii mari, traditionali, reviste (Unica, SmartWoman) fac eforturi “destul de timide”.

Intr-adevar, nu ar scrie chiar el pe blog, ci ar coordona si ar “profita” de relatiile sale facute de-a lungul anilor.

Manafu intervine si spune ca mai este zona de training interesanta si pe zona de women – arata spre Andreea Stan pe care o felicita pentru segmentarea interesanta, zona de 30 de ani. “Avem zona de femei, avem zona de bloguri facute de mame – foarte multe. Eu mi-as face un blog auto, nu sunt atat de priceput dar sigur as gasi pe cineva care sa scrie si m-as asocia cu el. Eu m-as ocupa pe partea de impachetare si el partea redactionala si cred ca ar avea succes. Acum...va mai ascult pe voi, sunt curios pe care ati intra!”.

Per total, este o idee interesanta si care nu prea a fost/este pusa in practica in .ro – asocierea a doua sau mai multe persoane pentru crearea unui blog de nisa, fiecare om cu competentele sale. Andreea Stan spune ca o asociere de acest fel este interesanta intrucat nu te poti pricepe la absolut tot si sa-ti si ramana timp liber sa faci si altceva.

In Romania din pacate, a fi blogger nu este privit ca un job, precum in alte tari din vest. Esti vazut ca un individ care sta acasa si freaca menta, “se da pe net”. “Mai trebuie lucrat la perspectiva asta, mai ales ca noi pentru blog muncim si zile intregi, dimineata-noapte”, spune Diana Enciu (foto dreapta).

Fara sa ezite, ea spune ca si-ar construi un blog nou pe zona de beauty. Ca (simplu) barbat “o dau in bara” si confund zona de fashion cu cea de beauty. “Nu este acelasi lucru”, ma corecteaza prompt Diana. “Exista destul de multe bloguri pe beauty, insa nu prea vad calitate”.

Cristian China spune ca asocierea este o idee foarte buna, dand exemplu pe Dragos Asaftei cu care colaboreaza , “eu sunt omul cu papagalul, mai am pe cineva pe filme, la cafea, la turism. O nisa care mi se pare foarte interesanta este zona de dezvoltare personala! O nisa foarte interesanta”.

Dan Dragomir considera ca zona de lux este foarte interesanta dar trebuie sa ai un personaj in spate, nu poate fi facut de oricine. Un om cat-de-cat cunoscut in piata, care sa fie imaginea blogului, si un om care sa stie foarte bine industria.

Razvan Pascu spune ca el crede extrem de mult in nisa pe care o acopera, de turism, incat nu vede ce altceva ar putea fi mai de interes – un adevarat pasionat, ar spune multi. “Eu as vrea sa dezvolt blogul si pe nisa de luxury travel. O sa-mi pastrez acelasi blog dar as merge si pe nisa aceasta”.

Intre timp, cu o mica intarziere, ia loc alaturi de noi si Alina Tanasa, colega Dianei Enciu. “S-a zis ceva? Ai povestit ceva?”, intreaba ea, incercand sa intre in atmosfera. “Numai de rau”, vine replica, zambinda, a Dianei. “Ai dat tu repede din casa....”.

Ne “mananca” Facebook-ul?

Iulian Comanescu se intoarce catre Manafu si intreaba, cu un ton usor ingrijorat - “va intreb pe voi, ca sunteti mai ancorati in zona asta... nu credeti ca «ne mananca» Facebook-ul? Parte din bani se duc catre retea, in loc de publishing-ul local, bloguri...”.

Din partea feminina, strabate un val de “nu, nu...”, priviri ganditoare din partea barbatilor, Cristi China, Dan Dragomir.

“Mare parte din trafic vine dinspre Facebook. Mai mult, avem clienti care ne cer expres sa scriem pe retea sociala, sa promovam acolo! Pe noi ne ajuta, in mod clar”, spune Alina Tanasa. “Nu a venit niciodata un client la noi sa ne spuna ca vrea sa postam pe blog, dar tot timpul tin sa ne sublinieze ca vor si pe Facebook. Si acolo avem niste oameni care conteaza, care dau like-uri masurabile. Mai mult, nu cred ca daca n-ar exista Facebook ne-ar da noua dublul bugetului, sa fim seriosi...”.

Andreea spune, pe un ton calm, ponderat, ca retelele sociale ajuta foarte mult, nu numai brandurile si campania ci si blogurile in sine. Parte din trafic vine de pe retele sociale si, mai mult, oamenii pot afla de post-urile tale de acolo”. Mai mult, Facebook este si mai transparent, se vad imediat share-urile, like-urile, si numarul de comentarii este mai mare pe platforma decat, in general, pe bloguri.

Manafu spune ca, oricum, Google ia mai multi bani decat Facebook in Romania si acest lucru va continua “inca mult timp de acum incolo”, asa ca problema celei mai mari retele sociale din lume este falsa. “Problema este a industriei, publisherii trebuie sa faca PR mai bun publicatiilor proprii, sa nu va resemnati in ideea ca vine Facebook, ne ia banii si voi pierdeti! Continutul nu o sa piarda niciodata! Pe Facebook este mai mult foto, si asta nu este continut. Este estetic, frumos, dar nu e continut. Oricate poze ar pune Razvan pe blogul de turism, tot le vei gasi pe altele, similare, conteaza ce scrie si cum scrie sub ele!”, spune Cristian Manafu.

“Daca moare continutul, clar, moare Google! Si Google nu pare sa vrea sa moara prea curand!”, continua, amuzant, tizul lui Manafu, Cristi China (foto stanga).

Citeste si:

Practic, blogurile si publishingul nu va muri, la fel cum n-au murit nici cartile sau televizorul. Vor supravietui si vor creste, incurajate de cei ce vor continut de calitate. “Continutul nu va muri decat daca pica o bomba din cer si a doua zi ne trezim amnezici si cu o dorinta mare de a vedea numai fotografii in fata ochilor!”, spune el, starnind zambete.

Razvan Pascu spune ca pe el Facebook l-a ajutat cel mai mult. In prezent, el ar fi capabil in prezent sa vanda campanii exclusiv pe aceasta retea sociala, sustine el. “Eu il vad ca un instrument care sa te ajute, nu sa te incurce”.

Continutul platit si multe sprancene ridicate

Cristi China lanseaza o intrebare tuturor de la masa – “cati de aici cititi continut platit? Sincer, asa! In afara de Dilema, eu nu am platit nimic!”, spune el, franc. Manafu spune ca, mai mult din curtoazie, si-a facut la Dilema si Decat o Revista, “le am pe toate acolo si mai dau un ochi pe ele, din cand in cand”. Diana si Alina spun ca evita sa plateasca online, mai cumpara reviste fizice, din cand in cand, sa le rasfoiasca. “Cred ca din comoditate, nu stiu, preferam sa gasim informatii gratuite desi, clar, cele mai bune review-uri sunt cele platite”, spune Alina.

“As vrea sa fac si eu niste teste, sa vad cum merge. Sunt curios daca ar plati si cine ar face-o”, spune Cristi China.

Dan Dragomir pune punctul pe j si spune ceva cu care toti sunt de acord – in blogosfera lipsesc aproape complet analizele serioase, studii competente, complete, si asta nu pentru ca nu ar fi oameni valorosi ci pentru ca, efectiv, nu ai timp sa le faci. “Daca am avea contracte cu clienti pe termen lung si nu doar punctuale, ar fi mai mult timp, nu ai avea stresul banului. Insa asa...”.

Andreea ii da dreptate lui Dan, subliniind ca pentru a putea convinge pe cineva sa plateasca pentru continut, acesta trebuie sa fie cu adevarat de calitate - “platesti fie calitatea fie brandul, bloggerul, pe care il iubesti. Noi avem doar cativa si oricum, oferta e atat de larga, incat momentan alegerea aceasta nu va fi facuta in Romania de foarte mult”, considera ea.

Anumite sectiuni ar merge vandute, dar doar daca au continut premium.

O alta idee ar fi partea de donatii, sa oferi cititorilor posibilitatea sa doneze cat considera ei si doar daca le-a placut informatia respectiva/articolul respectiv. Acest sistem a fost si este folosit cu succes in industria muzicala, formatii renumite (precum Radiohead – n.r.) lansand albume gratis pe Internet si primind bani doar daca fanii considera ca albumul merita ceva.

Pe zona de turism, desi s-a gandit, Razvan (foto stanga) a decis sa nu introduca sistem cu plata. “In primul rand pentru ca un continut platit necesita extrem de mult timp. Cred insa in partea de continut platit pe segmentul de consultanta. Te invat sa calatoresti, ceva de genul acesta, sau, cei din afara, fac ghiduri printate de calatorie”.

Proiectele speciale s-ar putea vinde mai usor si ar putea trezi interes suficient cat sa convinga parte din audienta sa plateasca pentru a le lectura/parcurge.

Creste numarul proiectelor speciale?

Dan Dragomir spune ca blogurile au inceput de acum cam cinci ani sa castige, insa sume infime. In prezent, sumele oferite de companii sunt in crestere. Se merge mai mult pe zone nisate – companiile din IT vin catre bloguri specializate, cei din turism la bloguri de calatorii si asa mai departe.

Traficul nu are nicio legatura cu beneficiile pe care le poti livra cu adevarat unui client si bloggerii spera ca acest lucru sa fie din ce in ce mai clar inteles de companii. In afara bloggerii mari isi vand foarte putin sau chiar deloc traficul pe blog, facand ori proiecte speciale ori prin carti, participare la evenimente.

Trendul este ca cele mai multe companii sa se orienteze catre proiecte punctuale, pentru ca si ei comunica astfel. Ce este de dorit este sa se creeze relatii pe termen lung si proiecte cu bataie mai lunga, subliniaza Manafu. Din fericire, numarul acestor campanii de mai lunga durata a crescut si s-a si diversificat plaja companiilor interesate sa le realizeze.

Daca acum 2-3 ani erau doar companii din mediile mari, precum banking, telecom, bere si bauturi racoritoare, in prezent se poate vorbi si de fashion, beauty, travel. “Blogosfera ar trebui sa faca PR proiectelor speciale pentru ca toate companiile au nevoie de continut”.

Ce ar modifica la blogosfera din Romania

Abia am pus intrebarea cand si Razvan si Diana “au sarit” - sa ne iubim mai mult! Sa invatam sa coexistam!

Cristi Manafu face o comparatie foarte plastica, razand - “suntem ca in Game of Thrones! Prea multe familii si ne razboim intre noi!”.

Cu cat esti mai bun si cu cat cresti mai mult, parca cu atat mai mult “te mananca” si concurentii tin sa te traga in jos, completeaza Alina.

Intreb daca pana in prezent nu a existat o initiativa solida de a reuni mai multi bloggeri intr-un singur spatiu, pentru mai mult timp, in incercarea de a gasi solutii pentru cresterea si consolidarea mediului.

Observ cum toate persoanele de la masa zambesc “pe sub mustata”.

“Aici intervine o problema romaneasca, ne lovim de capra vecinului tot timpul!”, exclama Diana. “De ce sa-l ajut eu pe-asta?!? De ce sa facem impreuna cand pot face eu singur, pe barba mea? In zona mea de fashion...nu merge”.

Dan Dragomir tace, linistit, lasa lumea de la masa sa “se aprinda”. Il intreb pe el ce ar schimba/modifica la blogosfera locala. “Eu as face un clasament in functie de calitatea scriiturii, a autorilor blogerilor, nu dupa trafic”.

Razvan Pascu intervine si spune ca a observat ca nu conteaza atat de mult cum scrii, cat marketing-ul din spate. “Eu unul, recunosc, cunosc bloggeri care scriu mai bine ca mine, dar sunt mai vizibil decat ei si ofer clientilor mai multa vizibilitate”.

Cristi Manafu (foto stanga) spune ca nu ar schimba nimic ci ar organiza un “Targ al blogosferei”, un loc unde sa se intalneasca cererea cu oferta – bloggerii si companiile interesate sa intre in contact cu ei, face to face, pentru a discuta potentiale contracte de colaborare.

Ideea lui Cristian Manafu este aplaudata si chiar incurajata deschis. Intalnirea fata in fata conteaza foarte mult.

Cristi China spune ca poate ar trebui ca bloggerii sa stie ce vor si ce pot sa vanda si sa ceara o suma de bani in cunostiinta de cauza, sa nu se jeneze. Multi se jeneaza, nu stiu sa se evalueze, nu au incredere in ei si ceea ce fac.

Andreea ar pune accent pe zona de educare a bloggerilor dar si a oamenilor ce iau legatura cu ei din zona companiilor-client. Bloggerii trebuie sa invete cum si ce sa vanda, iar companiile sa inteleaga ca pot obtine de pe urma deal-urilor din aceasta zona, sa inteleaga zona in ansamblu.

Sfaturi pentru tineri bloggeri

Razvan Pascu vine cu o prima reteta – sa perseverezi, sa muncesti, sa scrii constant, corect, interesant. Dan completeaza imediat si spune ca trebuie sa fie un subiect de care lumea este interesata, nu sa scrii doar ce-ti place tie si ti se pare tie placut. Pentru asta, trebuie sa fii tot timpul conectat la ce scriu altii, la ce se intampla in jurul tau.

Cristi China spune ca bloggingul trebuie vazut cel putin ca un al doilea job, nu sa gasesti motive sa nu o faci, sa iti zici ca “nu ai timp sau chef”. “Pai daca pleci de la munca la patru si te pui pe baut intr-un bar, nu-ti da seful una?”, intreaba, retoric, Cristi China Birta.

Andreea subliniaza ca trebuie sa scrie constant si sa interactioneze. “Oricat SEO spam ai face, daca nu interactionezi, tot degeaba. Uneori e suficient sa lasi cateva comentarii unde trebuie, pe bloguri mari, cu un subiect interesant, si daca scrii constant, interesant, oamenii «se vor lipi» de tine”. Fara interactiune, zgomotul este extrem de mare. Viralele apar foarte rar si nu te poti baza pe ele. “Practic, trebuie sa trolezi inteligent”, conchide Andreea Stan.

O alta solutie de crestere si mentinere a traficului este sa comentezi chiar si prin mesaje private, si nu doar in Romania, cu alte publicatii/alti bloggeri. “La un moment dat faceam asta si am devenit cat-de-cat cunsocut si in afara Romaniei”, spune Dan Dragomir.

Cristi Manafu puncteaza si spune ca, la fel ca la job, “trebuie sa ai un plan si sa te tii de el. Planul include continut si promovare”.

Iulian Comanescu spune ca el prin 2009-2010 a renuntat sa mai dea stiri, axandu-se in special pe materiale mai ample, de opinie. “Am pierdut din trafic, normal, dar am castigat in relevanta in zona analitica. Ca sfat, sa nu considere ca daca scriu o prostie pe Facebook sau pe blog va disparea in timp. Nu-i adevarat, cea ma buna memorie o are Google!”, spune el.

Primul trimestru, mai bun ca cel din 2012

Razvan Pascu spune ca o diferenta mare fata de primul trimestru din 2012 este faptul ca a crescut interesul agentiilor de turism catre social media.

Dan Dragomir spune ca a avut venituri de cel putin 30% mai mari pe primul trimestru al anului curent fata de aceeasi perioada a anului trecut. “Ca tendinta, observ firme din esalonul doi care vor sa devina vizibile si deci sunt mai active. Pana acum erau preponderent Orange, Vodafone, Cosmote, acum vin si jucatori mai mici, inclusiv companii romanesti ce vand accesorii”. Dan a avut si proiecte de circa 1.000 de euro. Zona de retail, de asemenea, a devenit mai activa.

Cristi China stie cu exactitate – a crescut cu fix 17% in primul trimestru. “Dar asta in conditiile in care am facut un switch pe partea de strategie – am renuntat la lucruri multe si mai ieftine si am inceput sa facem lucruri mai mari si mai scumpe. Ca tendinte, companii mai mici vin din ce in ce mai des. 80% dintre ele nu stiu insa multe si doar testeaza, pentru inceput. Companiile mai mari, si este foarte interesant, au inceput sa ne ceara consultanta – pana acum, ei «stiau tot!»”.

Diana si Alina (foto dreapta) spun ca daca inainte aveau proiecte mai mici, acum au pe durata mai lunga. “Nu prea mai avem timp, sunt unele in stand-by. Si nu putem angaja un alt om intrucat companiile ne vor pe noi doua, expres”, spun ele.

Manafu spune ca inceputul de an a fost “poate putin peste nivelul de anul trecut” si considera ca anul acesta va fi mai bun, pe intreaga piata. Nisele vor creste cel mai mult, estimeaza el.

Deziderate pentru urmatoarea perioada

Piata ar trebui sa creasca in urmatorii doi ani de cinci ori, pana la 10 mil. de euro, spune Cristian China Birta. In prezent, spune el, piata este la 2 mil. de euro.

Dan Dragomir confirma suma, dar doar daca pui la socoteala “si excursiile, cadourile”. Cristi Manafu crede ca este ceva mai redusa, undeva la 1,2 mil. euro.

Toti bloggerii prezenti isi doresc profesionalizare, campanii educative, nu doar care sa au legatura cu felul de a scrie ci si conduita, felul in care sa te prezinti clientului, cum sa te imbraci si asa mai departe.

Andreea isi doreste sa citeasca din ce in ce mai multe bloguri scrise “din pasiune pura”in timp ce Dan vrea campanii pe termene mai lungi care sa ii permita sa scrie analize mai complexe si complete. Razvan Pascu vrea ca bloggerii sa calatoreasca cat mai mult, intrucat, ii continua ideea Diana si Alina, atunci cand vezi ce se intampla si in alte state ai o altfel de viziune asupra blogging-ului.

La randul sau, Iulian Comanescu spune ca si-ar dori sa cunoasca din ce in ce mai multi oameni placuti, mai departe de propriile bloguri.

Intalnirea de doua ore se incheie, astfel, pe un ton optimist. Ramane de vazut daca, intr-adevar, piata va creste, daca vor aparea “noi talente” si daca cele vechi vor renunta la micile “razboaie” pentru a se uni intr-un scop comun – o imagine mai buna si mai eficienta a blogosferei din Romania.

Consideri ca aceste lucruri se vor intampla? Tu cum ai imbunatati acest segment de piata? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.


Intalnirile wall-street.ro au loc la Grand Cafe Van Gogh, din Centrul Vechi din Capitala.