"Pe 17 aprilie s-a incheiat etapa de depunere a proiectelor pentru implementarea unui proiect la nivel national, care are ca obiectiv general imbunatatirea si automatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru emitere/eliberare si eliberarea efectiva a documentelor de stare civila. Perioada in care au putut fi facute inregistrarile online a fost 18 martie-17 aprilie. Bugetul total al proiectului de eliberarea online a actelor de starea civila este de 35 milioane de euro", se arata intr-un comunicat al MSI.

Beneficiarul eligibil este un parteneriat intre MSI, ca lider de proiect, Ministerul Afacerilor Interne (prin Directia Generala pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, MAI - DGCTI) si Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date (DEPABD).

Pentru emiterea unui nou document se intentioneaza ca cetatenii sa nu mai foloseasca decat cartea de identitate, restul documentelor regasindu-se in sistem, conform Mediafax.

Citeste si:

"Nu este vorba de o simpla digitalizare a unor documente, ci de regandirea unor procese astfel incat cetatenii sa vada plus valoare in viata lor in termeni de timp redus de interactiune fizica cu autoritatile, iar acestea sa poata gestiona fluid si eficient informatiile. Pentru prima oara in istoria Romaniei ne propunem sa facem un istoric al documentelor de stare civila din ultima suta de ani", a declarat ministrul pentru Societatea Informationala, Dan Nica.

Realizarea sistemului va avea ca efecte cresterea gradului de transparenta a prelucrarii datelor de stare civila, reducerea birocratiei si, implicit, a necesitatii de deplasare a cetateanului la oficiile de stare civila, reducerea timpului necesar emiterii unui certificat de stare civil si gestionarea coerenta si asistata, prin mijloace IT, a unui volum important de activitati de stare civila.

Pentru acest proiect au fost alocate 154 milioane de lei, din care aproximativ fonduri europene - 127,358 milioane de lei bugetul de stat - 26,642 milioane de lei.