Vanzarile Facebook in primul trimestru au crescut cu 38%, la 1,46 miliarde de dolari, depasind estimarile analistilor, iar profitul net a avansat cu 58%, la 217 milioane de dolari, semn ca publicitatea pe dispozitive mobile genereaza afaceri tot mai mari pentru cea mai mare retea de socializare.
Media estimarilor analistilor contactati anterior de Bloomberg indica venituri de 1,44 miliarde de dolari pentru companie in primele trei luni ale anului.

Platforma pentru publicitate pe smartphone-uri si tablete a devenit o prioritate a Facebook in ultimul an, dupa evolutia modesta a actiunilor companiei in vara anului trecut.

Titlurile s-au depreciat cu peste 50% de la listarea la bursa de la New York, in luna mai a anului trecut, pana in septembrie, din cauza temerilor investitorilor privind capacitatea companiei de a genera venituri din publicitatea pe dispozitive mobile.

Actiunile Facebook au atins minimul in luna septembrie, la 17,7 dolari, revenind ulterior pe un trend ascendent odata cu imbunatatirea perspectivelor privind veniturile obtinute din spoturi publicitate afisate pe smartphone-uri si tablete.

Miercuri, Facebook a inchis in scadere cu 1,2% pe bursa de la New York, la 27,43 dolari, cu 28% sub nivelul de aproximativ 38 de dolari obtinut in oferta publica initiala derulata cu un an in urma.

In primul trimestru al acestui an, platformele mobile au generat aproximativ 30% din veniturile din advertising ale Facebook, fata de 23% in perioada corespunzatoare a anului trecut.

Cheltuielile operationale ale companiei au urcat in acelasi interval cu 60%, la 1,09 miliarde de dolari, in urma cresterii numarului de angajati si investitiilor in computere si software.

Numarul utilizatorilor Facebook a crescut cu 23% in ultimele 12 luni, la 1,11 miliarde, dintre care 68%, sau 751 milioane, acceseaza serviciile retelei de pe dispozitive mobile, cu 54% mai multi decat la inceputul anului trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri