Investitia Naspers in eMag.ro a dat celui mai mare magazin de retail online din tara un suflu nou. Compania accelereaza investitiile in IT si infrastructura, scurteaza termenii de livrare, mareste spatiul de depozitare si, nu in ultimul rand, adauga noi parteneri in Marketplace.
“Spre deosebire de multe alte magazine, ne permitem luxul de a privi cu cinci, sapte si chiar zeci ani in fata”, spune, stapan pe sine, Iulian Stanciu, manager al eMag.

Desi in prezent cresterea afacerilor companiei nu mai este o prioritate, eMag axandu-se pe eficientizare si extindere accelerata, seful retailerului subliniaza ca in cinci ani business-ul va ajunge la afaceri de 1 mld. euro, de la 165 mil. euro in 2012.

“Vom investi mult in instruirea angajatilor, infrastructura IT si logistica. De ieri am inceput livrarea in aceeasi zi in Bucuresti si, treptat, vom extinde si in alte localitati aceasta facilitate”, exemplifica Stanciu.

Compania se va axa, pentru cresterea profitabilitatii, pe introducerea de noi magazine in Marketplace si chiar dublarea furnizorilor pe aceleasi game de produse. Pe langa segmentele disponibile in prezent, compania va acoperi intreaga gama de produse pentru copii – mancare, mobilier, jucarii, haine. De asemenea, eMag va pune accent si pe cosmetice si parfumuri precum si pe mancare pentru animale si accesorii pentru ele.

“Anul trecut am avut un profit operational de 2% si am avut profit net pozitiv”, spune Iulian Stanciu, fara sa ofere amanunte. “Pentru a atinge un miliard de euro afaceri trebuie sa cautam sa intram pe piete mari. De exemplu, piata anvelopelor este de peste 500 mil. euro pe an. Sa nu mai vorbim de piata hainelor, 4 mld. euro, sau a mancarii, aceasta din urma fiind de peste 15 mld. de euro”, spune managerul companiei.

Totodata, eMag a implementat livrarea in aceeasi zi in Bucuresti, pentru comenzi dinainte de ora 11:00, in urmatoarele saptamani urmand a creste ora la 15:00. Totodata, pentru eficientizare, coletele vor fi deschise in fata clientilor, pentru a se confirma calitatea produselor si a evita perceptia gresita din partea unor consumatori conform carora livrarile online nu sunt sigure. “De asemenea, vom implementa in urmatoarele luni cel mai simplu credit online. Daca inainte era credit doar cu buletinul, noi vrem sa ajungem la credit cu un click”, spune, mandru, Iulian Stanciu.

Totodata, in viitorul apropiat, compania va lansa si aplicatii specializate pentru iOS si Android. In prezent, circa 10% din vanzarile emag vin din zona de mobile.

Intreaga piata de retail electroIT a crescut cu 4,5% anul trecut, pana la 1,25 mld. euro, in 2013 urmand sa evolueze cu 4%. 77% din cresterea intregului an a fost generata in noiembrie, luna in care a avut loc Black Friday.

In Romania, livrarile online pe segmentul electroIT acopera 23,7% din totalul vanzarilor, media europeana fiind de doar 16,8%. Romania se afla in fata unor tari precum Elvetia, Franta, Italia sau Portugalia, dar in spatele Cehiei, unde livrarile online de electroIT acopera 33% din totalul vanzarilor.

Romania nu sta atat de bine la cheltuieli pe cap de locuitor pe segmentul electroIT, unde statul ocupa ultimul loc, cu 66 euro/an, in spatele Bulgariei (86 euro).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri