Romania a facut pasi importanti in ultimii ani in zona de comert electronic, atingand o valoare de circa 1,2 miliarde de euro, conform procesatorului de plati PayU.

Evaluare super optimista? Seful PayU vede e-commerce-ul la 1,45 mld EUR

Evaluare super optimista? Seful PayU vede e-commerce-ul la 1,45 mld...

Totodata, primii pasi concreti au fost facuti pe segmentul livrarilor online de catre hipermarket-uri dar si a livrarilor de mancare cu plata pe Internet.

Anul intrarilor in online: tot mai multi mamuti din retailul traditional incep sa vanda pe Internet

Anul intrarilor in online: tot mai multi mamuti din retailul...

Cu toate acestea, Romania este inca in spatele tarilor din Uniunea Europeana in ceea ce priveste nivelul de incredere al populatiei in plata online, a valorii comenzilor dar si, deseori, a calitatii site-urilor si a serviciilor.

Oricine poate “rupe gura targului”, nu trebuie sa fii in SUA sau in Marea Britanie pentru a revolutiona comertul online – o companie din China, de exemplu, a introdus recent livrarea in doar trei ore a pachetelor, cu posibilitatea de a urmari masinile pe Internet. Serviciul este valabil in sase orase majore din China si, astfel, o companie putin cunoscuta (Jingdong) a depasit din aceasta perspectiva giganti precum Amazon.com, eBay sau, in Romania, eMag.ro.

Acest din urma jucator a anuntat recent ca va introduce livrarea in aceeasi zi.

eMag cu piciorul pe acceleratie: strategii pentru un miliard de euro

eMag cu piciorul pe acceleratie: strategii pentru un miliard de euro

Business-urile ce au in plan central site-urile de eCommerce nu iti garanteaza vanzari; sunt multi factori care pot impiedica finalizarea comenzii. Mai jos, cateva ponturi pentru a te asigura ca potentialii cumparatori au o experienta pozitiva pe site-ul tau de eCommerce.

Acces usor la produse

Da, poate suna extrem de simplu si deja evident, dar ai putea fi surprins(a) cati oameni sunt frustrati atunci cand se autentifica pe site, de exemplu, sau cei care nu gasesc usor ceea ce cauta.

Dupa trei ani la Google, s-a intors in Romania: Sunt lucruri pe care nu le inteleg in tara, suntem inapoi cu cel putin cinci ani in zona de online

Dupa trei ani la Google, s-a intors in Romania: Sunt lucruri pe...

Are site-ul tau o pagina speciala pentru produsele si serviciile oferite? Consumatorii ar trebui sa vada imediat cum ajung pe site ca ai mai multe categorii de produse disponibile, fara sa trebuiasca sa mai dea un click pentru a afla acele categorii. Daca potentialii consumatori gasesc rapid ceea ce cauta creste sansa ca ei sa nu paraseasca site-ul si sa cumpere. Asigura-te ca ei gasesc rapid produsele/serviciile oferite, atat pe site cat si pe canalele social media. Sunt produsele tale promovate online si offline?

Listari clare si concise ale produselor

Sunt listele produselor scrise clar si vizibil? Descrierile lor sunt exhaustive, cu posibilitate de comentarii si rating? Exista link catre producator si catre surse aditionale despre produsul respectiv? Imaginile sunt destul de mari si reprezentantive? Produsele au suficiente categorii? Consumatorii nu trebuie sa vada toate produsele tale pentru a gasi ce il intereseaza; ar trebui sa poata naviga intre categorii sau tipuri de produse pentru a gasi ce cauta.

Citeste si:

Este obligatoriu sa ai un camp de cautari pentru produse – Google ofera un script gratuit in acest sens.

Sistem de plati sigur si transparent

Site-urile de eCommerce ce necesita multi pasi pentru a putea finaliza o comanda online starnesc confuzie si pot indeparta consumatorii, intrerupand procesul de achizitie. Consumatorii trebuie sa inteleaga de unde cumpara produsul, de unde poate fi ridicat (daca doresc), care sunt modalitatile de plata si, totodata, sa poata urmari procesul de achizitie. Consumatorii vor o experienta de achizitie rapida si sigura.

Implementarea modulelor de plata online trebuie realizata alaturi de procesatorul specializat si testat in amanunt inainte de a fi pus in functiune. O singura experienta negativa poate afecta extrem de puternic site-ul si impresia generala asupra business-ului – desi, tehnic, nu este greseala ta.

Scrie in clar toate politicile site-ului si de vanzari

Desi esti obligat prin lege sa faci acestea, plus adresa fizica si de contact, unii comercianti online “ascund” aceste informatii. Toate datele despre livrari si retururi precum si politica de garantii trebuie sa fie vizibile si usor de parcurs, pe toate paginile produselor.

Consumatorii trebuie sa cunoasca, inainte de a comanda, aceste informatii. Acest lucru va ajuta si comerciantul intrucat va reduce numarul de retururi si numarul consumatorilor frustrati. Foloseste un sistem de eCommerce care sa permita consumatorilor sa urmareasca fiecare produs si care sa elimine carentele de comunicare intre parti.

Incurajeaza comentariile si comunica cu clientii

Consumatorii vor o experienta de cumparaturi personalizata si comfortabila; oricand au intrebari sau vor sa ofere feedback companiei, trebuie sa fii pregatit sa raspunzi si sa asimilezi/pui in practic ce spun.

Business-urile online ce-si ignora clientii sau ofera, per total, servicii slabe de asistenta clienti, vor asista mai mult ca sigur la o scadere rapida a numarului de clienti si deci vanzari.

Mai mult, site-urile de eCommerce ar trebui sa fie intotdeauna sincere si transparente in ceea ce priveste produsele proprii si, per total, sa se asigure ca transmit incredere si siguranta consumatorilor.

Aceste sfaturi generale vor asigura un start bun pentru business-ul tau online. Ulterior lansarii, prin procese bine gandite de marketing, plugin-uri utile si servicii de suport din ce in ce mai bine puse la punct afacerea ta online va creste si, de ce nu, va deveni numarul unu pe segmentul ales.