“Ne-am gandit sa strangem intr-un loc toate aceste insight-uri, tocmai pentru ca acum, pentru fiecare brand in parte, e mai important decat oricand sa se diferentieze in comunicarea din Social Media. Este esential sa abordam diferit si creativ utilizatorii, pentru a-i pastra cu noi. Sfaturile noastre nu au pretentia ca sunt exhaustive, dar sunt cateva idei de la care plecam pentru a creste noi canale de comunicare si pentru a ne indrepta mai mult catre comunicarea creativa si personalizata”, spune Raluca Duta, community manager, GolinHarris.

“Nu toti oamenii rezoneaza la imaginile cu pisici si nu toti se agita pe stilul Harlem Shake. De aceea, trebuie sa gasesti povestile cu care rezoneaza audienta ta si sa le spui bine. Una dintre reguli ar fi sa petreci doar 20% din timp creand continut, iar in rest sa te ocupi de interactiune, monitorizare si descoperirea de insight-uri despre audienta ta. Dincolo de obiectivele de comunicare, este fundamental ca brandurile sa respecte dreptul la intimitate al utilizatorilor”, spune Anca Bundaru, Digital Communication Manager, GolinHarris.

1. Urmareste constant Twitter si Facebook, in special influencer-ii si oamenii din zona de interes pentru brandul tau. Obisnuieste-te ca la fiecare final de zi sa tragi concluzii despre subiectul zilei pentru fiecare canal in parte; urmareste cum a actionat concurenta, pe cine a implicat in campanii. Astfel, vei avea constant o imagine foarte clara a ceea ce ai de facut si directia in care trebuie sa iti cresti brandul.

2. Lanseaza o invitatie pentru un hangout Google cu lideri de opinie, jurnalisti, bloggeri, in locul unei conferinte de presa. Deja asistam la suprapunerea foarte multor evenimente, iar liderii de opinie prezenti online vor aprecia mai mult o astfel de abordare.

3. Asuma-ti rolul de educare a pietei.
Preia tu fraiele industriei tale si transmite catre consumatorii tai si catre piata informatii care vor ajuta la cresterea industriei, si implicit a brandului tau. Tine webinare pe canalele unde stii ca fanii tai vor reactiona pozitiv si vor interactiona cu tine.

4. Lanseaza un e-book in care sa povestesti cu studii de caz ce anume ai invatat tu ca brand din utilizarea Social Media, ce functioneaza pentru fanii tai si cum ai reusit sa ii tii aproape. Nu te astepta sa primesti doar felicitari, si criticile sunt constructive, dar cu siguranta vei fi privit drept un brand inovator in Social Media, care a dorit sa prezinte public informatii care ii pot ajuta pe cei din jur.

5. Ofera continutului de brand o forma vizuala. Incearca sa renunti la mult text si fa informatia interactiva, usor de share-uit si promovat pe toate canalele in care utilizatorii prefera continut vizual: Facebook, Pinterest, Instagram.

6. Foloseste crowdsourcing-ul pentru a-ti imbunatati comunicarea. In acest caz este importanta flexibilitatea, deoarece consumatorii pot avea opinii diferite cu privire la brandul tau.

7. Fa-ti un blog cu informații utile, despre serviciile pe care le oferi si despre cele conexe. In Romania, nisa de bloguri corporate cu infomatii utile este destul de putin populata. Priveste un astfel de blog ca pe un canal de socializare interna, unde angajatii pot posta articole legate de viata lor in afara biroului, cu tips&tricks despre locuri de petrecut vacanta, locuri de vizitat in weekenduri, noi hobby-uri si centre unde le poti practica etc. Recompenseaza-ti angajatii pentru aceasta munca colectiva, dar si cititorii pentru interesul acordat blogului tau.

8. Optimizeaza-ti site-ul pentru mobile. Poti folosi un mobisite care are costuri mici sau, pentru o experienta memorabila, creeaza-ti un site pentru mobil cat mai user friendly si interactiv. Nu investi, totusi, decat daca site-ul tau este accesat macar de 30% dintre vizitatori.

9. Utilizeaza un serviciu de monitorizare pentru presa online & social media. E cu atat mai bine cand acest serviciu e dublat de o echipa speciala, care sa identifice cele mai bune momente de comunicare cu fanii si influencer-ii online.

Citeste si:

10. Descopera subiecte & conversatii carora sa li te alaturi cu un continut remarcabil. O astfel de abordare ajuta orice brand sa-si construiasca reputatia si sa apara, ca urmare a acestor interactiuni, drept un brand cu expertiza in Social Media.

11. Fii un trendwatcher. Urmareste noile tehnologii, aplica si testeaza cand ai ocazia.

12. Include cuvinte cheie in continutul postat in Social Media, de la bloguri, postari pe Facebook, Twitter, Pinterest sau Google+. Cautarea poate fi un factor foarte important pentru consumatori, astfel incat acestia sa ajunga sa interactioneze cu continutul vostru. De exemplu, includeti hastag in tweets, cuvinte cheie in pagina de companie pe Linkedin, taguri si nume pe imagini, iar in cazul proiectelor care includ lideri de opinie, le puteti solicita acestora sa foloseasca anumite denumiri ale campaniei sau ale momentelor speciale de activare.

13. Foloseste YouTube si incearca sa le oferi utilizatorilor experiente cat mai apropiate de brandul tau. Posteaza un filmulet cu o saritura cu parasuta daca brandul tau comunica energie, posteaza un set de replici haioase daca brandul tau exprima jovialitate, astfel incat utilizatorii sa rezoneze si mai mult cu manifestarile tale din social media.

14. Indrazneste sa testezi canalele si locurile unde fanii tai sunt cei mai receptivi la mesajul tau. Nu te limita doar la Facebook. Trateaza fiecare canal targetat in functie de produsele pe care le promoveaza brandul tau. Daca lansezi un produs foarte stylish, Pinterest poate fi o alternativa mult mai buna decat Facebook.

15. Genereaza continut unic pentru fiecare canal. Stim cu totii ca cel mai bun continut din punct de vedere al interactiunii sunt imaginile. Nu te multumi doar cu o baza de imagini pe care o tot folosesti pentru toate canalele online pe care comunici. Consumatorii de pe fiecare canal trebuie abordati diferit.

16. Lucreaza constant
, dar perseverent pe fiecare canal si pentru fiecare comunitate in parte. Bazeaza-te pe un canal de comunicare sau doua, in functie de bugetul de care dispui si creste-le pe celelalte cu continut unic.

17. Gandeste pe termen lung
, chiar daca iti doresti efecte imediate. Vei simti ca pe ceva firesc comunitatea din jurul brandului si te vei bucura de sustinere si feedback din partea unor oameni de calitate.

18. Trezeste-ti la viata comunitatile – nu traim in perfect land si nicio comunitate nu este activata la potential maxim. Implica-i in activitati si arata-le ca iti pasa de parerea lor. Aplica chestionare de opinie, testeaza continut, afla ce si-ar dori.

19. Strange-ti laolalta din cand in cand comunitatea online si offline, pentru ca e important si contactul direct. Organizeaza evenimente nisate pentru fiecare comunitate de fani pe care o are brandul tau in Social Media – un eveniment pentru parinti, un altul pentru tineri si tine-i aproape cu postari din timpul evenimentului, pentru ca ei sa simta puternic relatia voastra.

20. Evalueaza permanent fiecare actiune pe care o intreprinzi online si offline (pentru comunitatea online) si afla ce trebuie sa faci mai bine la urmatoarea actiune.