Pentru 2013, segmentul de digital ar putea evolua cu 11% fata de anul precedent, conform raportului Media Fact Book Initiative 2013.

“Fragmentarea atentiei consumatorului de media traseaza noi coordonate in stabilirea strategiilor de comunicare media ale brandurilor. Suprapunerea consumului pe doua sau mai multe medii este din ce in ce mai prezenta – TV, laptop, tableta si mobile este doar un exemplu. In aceste conditii e necesara construirea de strategii multiscreen, multichannel sau multidisciplinare, desi nu este prima oara cand discutam despre intrepatrunderea dintre offline, online, BTL si PR. Acum consumatorul poate fi atras prin mesaje cu continut personalizat sau cu un grad de interactiune ridicat. Este evident ca brandurile trebuie sa fie prezente in toate zonele de unde consumatorul culege informatie si continut. Totodata, presiunea pe rezultate - sales, leads, engagement, actions - a crescut, aducand performance media in centrul atentiei, in mixul digital al clientilor“, spune Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.

In acest context de fragmentare si personalizare a continutului media, raspunsul pietei s-a concretizat printr-o crestere a importantei performance media, acesta fiind segmentul cu cea mai mare crestere din punct de vedere al bugetelor atrase in 2012 – cu 47% mai mult decat in 2011.

Potrivit rezultatelor Media Fact Book, piata romaneasca de media a inregistrat o scadere de 2%, exact cum s-a intamplat si in anul 2011. Toate canalele au fost afectate de aceasta scadere, dar presa scrisa cel mai mult, scazand cu 10% fata de 2011. Radio a scazut cu 8%, OOH cu 5% iar TV cu 4 %. Online este singurul canal in crestere, atingand o cota de piata de 14%, al doilea dupa TV, mai ales cu ajutorul volumelor investite in Facebook si SEM.

Citeste si:

Cel mai mare volum de investitii de publicitate este detinut de segmentul serviciilor de comunicatii mobile, iar cea mai semnificativa crestere fata de anul anterior a cunoscut-o segmentul Cosmetice si Igiena personala, care ocupa locul imediat urmator dupa telecomunicatiile mobile in termeni de volum.

Pentru 2013, echipa Initiative estimeaza ca piata de media va continua sa scada cu 2-3%.

“Ne asteptam ca anul acesta TV-ul sa scada, ajungand la o cota de piata de 62%, fata de 64% cat avea in 2012. Presa scrisa si Radio vor continua sa dezvolte proiecte integrate, cu o componenta puternica de digital, social si mobile, incercand sa exploateze noi modalitati de a-si securiza veniturile si fideliza consumatorii. Digital este in continuare pe un trend crescator, alimentat in mod special de cresterile in zona de performance media, impreuna cu display advertising, ce ofera in continuare brandurilor posibilitatea unei prezente digitale de impact ”, adauga Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.

In plus, Digital Media se va concentra destul de mult pe continut, targetand consumatorii in buna parte prin intermediul Social Media.