Ponderea celor care cumpara online produse si servicii in mod frecvent a crescut de la 7,3% in 2010 la circa 10,4% in vara lui 2012, conform unui studiu al Initiative.

Ponderea celor ce cumpara doar uneori pe Internet a evoluat de la 16,9% in 2010 la 18,8% in vara lui 2012. In final, ponderea celor ce cumpara adesea pe Internet a scazut, de la 22,7% in 2010 la 20% in vara lui 2012.

Ponderea celor ce fac online banking frecvent a crescut usor in perioada 2010-2012, de la 8,7% la 9,6%, in timp ce ponderea celor ce fac online banking uneori a crescut de la 10% la 10,6% in aceeasi perioada de timp.

Cine sunt utilizatorii de Internet din Romania

Conform InternetWorldStats, in iunie 2012 erau 9,6 milioane de internauti in Romania, ceea ce inseamna o penetrare de 50,5%, daca luam in considerare datele neoficiale de la ultimul recensamant, din care rezulta ca in tara sunt 19 milioane de cetateni.

Din cei 9,6 milioane de romani ce au acces la Internet, aproape 6 milioane sunt pe Facebook. Acest lucru este relevant pentru magazine online, ele trebuind sa ia in calcul realizarea unei pagini pe aceasta retea sociala prin care sa comunice deschis cu clientii. Atentie insa – daca nu esti pregatit sa te implici 100% pe retele sociale, se poate intoarce impotriva ta, avertizeaza expertul in digital, Gilad Coppersmith.

Coppersmith, expert in digital: Daca intri pe Facebook si nu esti consecvent, iti poate face mai mult rau

Coppersmith, expert in digital: Daca intri pe Facebook si nu esti...

Citeste si:

De altfel, cresterea majora a Facebook in Romania nu a venit atat din partea numarului de utilizatori persoane fizice, cat a numarului de pagini de brand, atingand un numar de circa 200.000 la finalul anului 2012.

Aproape 40% dintre utilizatorii de Internet din Romania sunt tineri cu varste cuprinse intre 14 si 29 de ani. Grupa de varsta 30-49 de ani acopera 45,3% din totalul internautilor romani in timp ce grupa 50+ ani a inregistrat o evolutie interesanta in ultimul an, de 24% fata de 2011, pana la o pondere din total de 15%.

Nivelul de educatie al internautilor romani este unul in general ridicat, 34,7% dintre ei fiind absolventi de facultate. Doar 0,6% dintre internauti au sub sapte clase si 10,8% au terminata o scoala profesionala.