Cu ceva timp in urma, era foarte popular sa vezi postari care incepeau sau se incheiau cu “Like daca iti place”. Din pacate, inca mai sunt multi care folosesc astfel de exprimari. Aceste practici “miros a disperare” – in loc sa rogi oamenii sa dea like, creeaza continut remarcabil si nu va fi nevoie de astfel de practici.
2. Nu posta prea des
Simplu de inteles, daca postezi la fiecare 10 minute, oamenii vor da unsubscribe, fiind inundati numai de postari de-ale tale. Este valabil atat in cazul companiilor cat si in cazul persoanelor fizice.
3. Nu abuza de hashtag-uri
Hashtag-urile (#) au fost introduse aceasta vara si pe Facebook si, daca in cazul Twitter nu este bine sa profiti de ele prea mult, acelasi sfat este valabil si pentru Facebook. Asigura-te ca hastag-urile tale sunt relevante cu adevarat si nu sunt in exces.
4. In momente de tragedie, mai bine taci
Nu exista niciun motiv pentru care brand-urile ar trebui sa posteze in moment de tragedii nationale/internationale. A trimite “ganduri bune si rugaminti” oamenilor din zone afectate, de exemplu, suna a ceva “foarte subtire” si, iarasi, o rugaminte de “baga-ma si pe mine in seama”. O metoda mai buna ar fi sa faci ceva cu adevarat pentru acei oameni, si gesturile companiei vor fi remarcate fara indoiala.
5. Nu privi de sus
Condescending Corporate Brand Page ironizeaza, chiar pe Facebook, toate paginile de brand care “privesc de sus” si incearca sa insele clientii prin postari “ieftine” si inutile. Ofera foarte multe exemple de ce NU trebuie facut.
6. E o linie subtire intre real-time marketing si esec
Atentie la marketing-ul in timp real! Tweet-ul trimis de Oreo in timpul caderii curentului la Super Bowl a parut, initial, a fi o reactie spontana – de fapt replica a fost pregatita cu mult timp inainte. Citeste mai multe despre aceasta aici.
7. Fii pozitiv
Este valabil si pentru brandul personal cat si pentru cel al companiilor. Oricat de mult ti-ar placea sa “dai” in anumite persoane, idei sau produse pe pagina ta, gandeste-te daca oamenii chiar vor sa vada asa ceva, daca sunt interesati de lucruri negative.
8. Atunci cand este o problema de PR, cel mai rau lucru e sa stai tacut(a)
Deseori, atunci cand este o problema de PR, companiile blocheaza complet comunicarea pe Facebook. Nu vei face decat sa amplifici problema si sa atragi atentia, intr-un moment nedorit.
9. Personalizeaza-ti raspunsurile
Indiferent daca este un mesaj direct sau un comentariu, raspunsul trebuie sa fie personalizat. Rareori ajunge un simplu “Multumesc”. Fiecare persoana care comenteaza reprezinta o oportunitate de a crea o relatie speciala.
10. Nimeni nu vrea sa viziteze tab-ul mobil neprietenos al brandului tau de pe Facebook
Nimeni.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: