In ultimii ani, numarul de utilizatori ai comertului online din Romania s-a plasat intr-un trend asecendent. Conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown, la inceputul lui 2013, 27% din totalul populatiei cu acces la internet se declarau utilizatori ai comertului electronic. Comparativ cu anul trecut, ideea de cumparaturi online a inceput sa devina tot mai atractiva si in randul persoanelor de o varsta mai inaintata - categoria 45-55 de ani crescand de la 10 la 15% din totalul utilizatorilor de comert electronic in 2013 - dar si in randul celor din mediul rural (16% din totalul utilizatorilor de comert electronic, in usoara crestere fata de anul trecut).

“Cred ca am ajuns la un punct de cotitura in comertul din Romania” spune Radu Apostolescu. “Practic, astazi 1 din 4 romani cu acces la internet este cumparator online, in vreme ce 70% din romani se documenteaza pe internet inainte de a lua o decizie de cumparare”.

Categoria electroIT continua cea mai cautata de cumparatorii online, anul trecut 20% din vanzarile de produse electroIT fiind generate de comertul online. Prin comparatie, din tot retailul din Romania, cumparaturile online au reprezentat doar 2%.

“Toate aceste date arata ca retailul online are un potential foarte mare in anii urmatori, odata cu diversificarea categoriilor de produse comercializate”, spune Apostolescu. “Insa un factor critic pentru a duce piata la urmatorul nivel este castigarea increderii consumatorilor“.