“Deja caderea se vede venind, deja lumea (a se citi investitorii) nu mai are incredere in modelul de business al lui Facebook si, prin extrapolare, in businessurile social media. Da, sunt convins ca suntem in varful bulei si ca se va sparge repejor. Ochii mari, ca ar putea fi la fel de rau ca in 2001.”, afirma Radu Georgescu pe blogul sau.

El a intocmit o scurta analiza cu industriile in maxima cadere (social media, games) si cu industriile in care se investeste masiv (SaaS), Mobile, Big Data. “Jocurile sunt inca simpatice, dar nu mai sunt o verticala in care sa se inghesuie toti investitorii. Caderea Zinga ne-a aratat ca modelul de business al companiilor de jocuri nu este sustenabil, ci mai degraba dependent de un titlu de succes – mai mult sau mai putin intamplator.”

Pe de alta parte, toti investitorii vor sa puna bani in chestii destepte pentru mobile, afirma Radu Georgescu. “Este un fel de “El Dorado” asemanator cu ce a fost cand piata PC-urilor crestea la fel de mult. Ce vremuri!”

Citeste si:

Radu Georgescu a anticipat apropierea crizei din vara anului 2008 datorita faptului ca o parte din companiile grupului si-au axat operatiunile pe pietele externe, iar pana in urma cu doi ani in special pe cea din Statele Unite. La jumatatea lui 2008, Georgescu a inceput sa ia si primele masuri.

Facebook este in prezent o corporatie gigant cu o capitalizare de peste 60 miliarde de dolari, circa 5.000 de angajati (unii romani) si o baza de utilizatori activi de peste 1,1 miliarde. Poate cel mai important lucru este faptul ca acum trebuie sa raspunda de actiunile sale in fata actionarilor si nu a utilizatorilor.

Un an de la listare: Facebook, o fabrica de bani?

Un an de la listare: Facebook, o fabrica de bani?