Autoritatea de supraveghere a publicitatii din Marea Britanie (ASA) a descoperit aceasta problema in timp ce realiza un sondaj despre spoturile publicitare preferate de tineri. Sondajul a aratat ca 83% dintre copiii cu varste cuprinse intre 11 si 15 ani, care au fost monitorizati cu privire la timpul pe care il petrec pe internet, s-au inregistrat pe retelele de socializare cu varste false.

Doar circa 40% dintre copiii care au participat la acest studiu aveau peste 18 ani, insa unii dintre acestia afirmau ca au chiar si 88 de ani, scrie Mediafax.

"Vom ridica aceasta problema companiilor care detin platforme de socializare pe internet", a spus directorul executiv al ASA, Guy Parker. "In cazul in care publicitarii si companiile de social-media stiu despre tehnica folosita de copii, nu ar trebui sa aiba un rol important in a stopa acest fenomen?", a intrebat acesta.

Pe de alta parte, Parker a spus ca ASA intentioneaza sa poarte discutii cu companiile care detin retele de socializare pe internet pentru a le arata ca trebuie introduse reguli de protectie "mult mai dure" decat cele folosite in prezent.