Comparativ, piata florariilor offline a fost de aproximativ 200 milioane de euro anul trecut si a fost caracterizata de un trend pozitiv catre reglementare si fiscalizare corecta, conform reprezentantilor FlorideLux.ro. In plus, potrivit Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, in Romania s-au importat flori in valoare de 15,2 milioane de euro in primele opt luni din anul trecut, cu 7% mai mult fata de aceeasi perioada din 2011.

“Piata romaneasca de florarii online este destul de incerta din punct de vedere al celor care investesc intr-un astfel de business. Nefiind constienti de gradul de dificultate ridicat pe care il are o astfel de afacere, multe persoane fizice investesc in florarii online in perioada februarie – martie, dupa care isi inchid portile din lipsa performantei”, a declarat Marius Dosinescu, CEO si fondator al grupului FlorideLux, din care fac parte si florariile online FlorideLux.ro, adaugand ca piata de profil este si extrem de competitiva.

In prezent, FlorideLux.ro are o cota de 25% din piata, iar principalii competitori ai florariei, opt la numar, impart 60% din aceasta. Restul de 15% din industrie revine celor 120 de florarii online declarate, dupa cum mentioneaza Marius Dosinescu.

Citeste si:

Trendul pietei este insa unul pozitiv, cu estimari de cresteri anuale de 30-40%, urmare a increderii tot mai ridicate pe care o au romanii din mediul urban pentru internet, un rol major avandu-l aici procesatorii de plati.

“Investim permanent in dezvoltarea unui mediu complet securizat si a unui proces de plata online simplu, rapid si confortabil pentru cumparatori – clientii magazinelor online partenere PayU. Acest lucru se vede in numarul tot mai mare de tranzactii realizate de romani. Astfel, segmentul florariilor online a avut o evolutie spectaculoasa in primele sapte luni ale acestui an, volumele inregistrate in sistemul nostru de magazinele de pe piata depasind cu 37% intregul volum realizat in 2012”, a afirmat Daniel Nicolescu, general manager PayU Romania.

Procesatorul de plati a mentionat ca valoarea medie a unei comenzi in florariile online cu care colaboreaza este de 43 de euro, suma ce s-a mentinut in perioada ianuarie 2012 – iulie 2013.