Produsele promovate online pot fi supraevaluate ca urmare a asa-numitului "efect de turma", oamenii avand tendinta sa aprecieze un lucru dupa ce, anterior, mai multe persoane au admis ca sunt incantate de acesta, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii britanici pe mai multe platforme online, conform Mediafax.
Potrivit theguardian.com, o echipa de cercetatori a analizat mii de comentarii care apartineau unui site de agregare similar cu Amazon si Reddit, unde utilizatorii pot posta materiale pe care alte persoane le pot aprecia sau le pot critica.

Rezultatele cercetarii, care au aparut in publicatia Science, arata ca atunci cand oamenii apreciaza un produs sau un articol de pe o platforma online, acesta va fi apreciat automat si de celelalte persoane care acceseaza site-ul respectiv. In concluzie, rezultatele studiului sugereaza ca produsele sau articolele respective sunt supraapreciate.

Acest lucru este o consecinta a "efectului de turma" si se manifesta prin aprecierea sau lipsa de apreciere a anumitor lucruri, din cauza ca si alte persoane procedeaza la fel.

Astfel, potrivit studiului, scorul general al articolelor sau produselor a crescut cu 25% atunci cand acestea au primit initial un vot pozitiv din partea unor utilizatori.

Cu toate acestea, cercetatorii au descoperit ca audientele negative nu au fost afectate de scorul general obtinut de un produs.

"Deciziile importante si reale sunt luate in baza acestor audiente online, iar in fapt sistemul acesta de calcul al traficului este constituit in mare parte din optiunile consumatorilor", a declarat Sinan Aral de la Institutul de Tehnologie Sloan Business School din Massachusetts.

La randul sau, Suw Charman-Anderson, specializata in social media, a declarat pentru The Guardian ca nu exista niciun dubiu ca sistemele de audiente online nu reflecta realitatea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri