Potrivit theguardian.com, o echipa de cercetatori a analizat mii de comentarii care apartineau unui site de agregare similar cu Amazon si Reddit, unde utilizatorii pot posta materiale pe care alte persoane le pot aprecia sau le pot critica.

Rezultatele cercetarii, care au aparut in publicatia Science, arata ca atunci cand oamenii apreciaza un produs sau un articol de pe o platforma online, acesta va fi apreciat automat si de celelalte persoane care acceseaza site-ul respectiv. In concluzie, rezultatele studiului sugereaza ca produsele sau articolele respective sunt supraapreciate.

Acest lucru este o consecinta a "efectului de turma" si se manifesta prin aprecierea sau lipsa de apreciere a anumitor lucruri, din cauza ca si alte persoane procedeaza la fel.

Astfel, potrivit studiului, scorul general al articolelor sau produselor a crescut cu 25% atunci cand acestea au primit initial un vot pozitiv din partea unor utilizatori.

Citeste si:

Cu toate acestea, cercetatorii au descoperit ca audientele negative nu au fost afectate de scorul general obtinut de un produs.

"Deciziile importante si reale sunt luate in baza acestor audiente online, iar in fapt sistemul acesta de calcul al traficului este constituit in mare parte din optiunile consumatorilor", a declarat Sinan Aral de la Institutul de Tehnologie Sloan Business School din Massachusetts.

La randul sau, Suw Charman-Anderson, specializata in social media, a declarat pentru The Guardian ca nu exista niciun dubiu ca sistemele de audiente online nu reflecta realitatea.