Clientii cer din ce in ce mai mult flexibilitate – lucru subliniat si de retaileri locali, inclusiv Carrefour, iar magazinele online trebuie sa se incadreze in cerinte pentru a creste rata de conversie.

Predictie indrazneata a Carrefour: cum arata pariul francezilor in .ro

Predictie indrazneata a Carrefour: cum arata pariul francezilor in .ro

Piata de comert electronic din Romania, desi inca mai mica decat in state din vest, a evoluat puternic in ultimii ani, pe mai multe nivele – game de produse disponibile, dimensiunea pietei, seriozitatea retailerilor. Acest din urma punct “a fost asigurat” de recesiune, mare parte dintre magazine considerate “neserioase” fiind taxate, pana la faliment.

Un studiu Multichannel Retail Survey arata ca 50% dintre respondenti au abandonat sa cumpere online din cauza termenilor nesatisfacatori ai livrarii.

Deci, care sunt optiunile pe care clientii le cauta?

Lipsa varietatii livrarii = cumparaturi anulate

Desi ponderea de 50% mentionata anterior poate parea mare (sondajul a avut loc exclusiv pe Internet – n.r.), arata in mod clar importanta oferirii de optiuni diferite clientilor.

Nu toti au timp sa astepte livrarile, asa ca un orar cat mai exact este necesar. Apoi sunt clientii care vor produsul cat se poate de repede. Daca concurentul/concurentii tau/tai direct(i) are livrare la cateva ore ale aceluiasi produs si tu nu ai, esti in mod clar in pierdere.

Graficul de mai jos explica mai clar acest lucru.

Ai abandonat vreodata achizitii online din cauza lipsei optiunilor de livrare?

Ce optiuni doresc clientii?

O data fixa de livrare este alegerea cea mai des mentionata (31%), urmata indeaproape de livrarea a doua zi si abilitatea de a ridica produsul din magazin fizic (ambele 24%).

Tema comuna aici este ca, spre deosebire de “standardul” livrarilor la 2-3 zile, aceste optiuni ofera mai multa incredere clientilor si isi pot planui mai bine timpul.

Ce optiuni de livrare ofera retailerii?

Citeste si:

Industria de eCommerce a crescut, fara indoiala, in ultimii ani si statistici ale Micros Online Delivery arata acest lucru.

- 68% dintre retaileri ofereau in 2012 optiunea de a primi produsele comandate a doua zi, in crestere de la 61% cu un an in urma
- Nu foarte multi dintre ei ofera insa intervale orare dese – doar 23% dintre acesti retaileri. In Romania, mai multi retaileri sunt in proces de a implementa orare mai stricte de livrare, in parteneriate cu companiile de curierat
- Livrarile sambata sunt un mare plus pentru unii clienti care in mod normal sunt plecati in timpul saptamanii, insa vorbim de o pondere mica a celor ce ofera aceasta optiune.

Desi brandurile de mai jos nu livreaza online in Romania, iata cativa termeni si conditii ale lor in Marea Britanie – unul dintre cele mai dezvoltate state in ceea ce priveste eCommerce-ul.

H&M

Brandul nu are deloc optiunea de a livra online in Romania. In Marea Britanie, desi permite acest lucru, este inflexibil si deloc competitiv.

Magazinul are un cost fix de livrare – alti concurenti ofera acest serviciu gratuit -, si o vaga promisiune a livrarii in 4-6 zile lucratoare.

ASOS

ASOS International livreaza si in Romania, fiind chiar mai flexibili decat H&M in Marea Britanie – livrare gratuita in tara, in noua zile, sau in 5 zile costa 14 euro.

In Marea Britanie insa, ASOS acopera o gama larga de optiuni de livrare, inclusiv a doua zi.

TESCO

Tesco are de asemenea o gama larga de optiuni, desi nu sunt oferite uniform pe site. Optiunea de a fi sunat pentru a stabili o data convenabila de livrare este interesanta, desi poate oamenii ar trebui sa stie optiunile inainte de a se decide asupra achizitiei.

House of Fraser

Compania, fara prezenta in Romania, are foarte multe optiuni de livrare – in aceeasi zi, o zi la alegere, urmatoarea zi, ridicarea produsului in magazin si altele.

Acest lucru ar trebui sa asigure retailerul ca daca unii clienti renunta la a achizitiona produsul, nu este din cauza lipsei de optiuni de livrare.



Ce retailer online romanesc consideri ca ofera cele mai bune optiuni de livrare? Ce ti-ar placea sa vezi mai des? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.