Greseli se pot face multe, in orice activitate. Important este insa sa le cunosti dinainte si, mai ales, sa gasesti solutii pentru ele. Iata cinci cele mai mari greseli pe care le poti face atunci cand ai in plan sa intri pe o piata “a viitorului”, aceea a comertului online.

1. Sa subestimezi munca pe care trebuie sa o depui

Multi oameni intra in zona de eCommerce cu intentia de a face cat mai simplu si rapid bani. Tot ce se gandesc este faptul ca au cateva produse/furnizori si trebuie sa le vanda. Desi eCommerce-ul “traieste” in eter, are nevoie de atentie maxima, invatare si effort fizic pentru a executa, creste si mentine un business de comert online.

Poti lua in considerare sa externalizezi cateva elemente ale business-ului, pastrand insa cat mai mult control si vizibilitate in-house, fiind si cea mai ieftina si comoda solutie, mai ales la inceput de drum. Trebuie sa intelegi si sa iti intre in minte ca pui la cale un business ca oricare altul, doar ca acesta are loc pe Internet. Sansele tale de succes vor fi mult mai mari daca tu sau un membru cheie al echipei sunteti implicati profund in afacere.

2. Sa nu ai un plan de business

Nu este vorba de acele documente detaliate de 54 de pagini care incearca sa previna si sa rezolve orice problema posibila. Pur si simplu trebuie sa te gandesti la urmatoarele:

- Gandeste-te la ce vinzi si carei pietei te adresezi.
- Cunoaste-ti clientul tinta
- Cunoaste-le nevoile si problemele si cum poti gasi o solutie pentru ele
- Intelege cine iti sunt concurentii principali. Care sunt punctele lor forte, care sunt punctele lor slabe?
- Poti capitaliza pe marginea acestora din urma?
- Vei fi competitiv ca pret sau ca pozitie de piata?

Rezolvand cat mai clar aceste intrebari cheie te poate ajuta sa pui fundatia si strategia initiala pentru orice business nou.

3. Sa nu ai strategie de marketing

Din pacate principiul conform caruia “daca ii dai drumul clientii vor veni” nu se aplica in eCommerce. A pune pe picioare un site este doar un prim pas. Trebuie sa te asiguri ca ai un plan viabil pentru a atrage vizitatori si a-i converti in clienti.

Iata cateva idei, in mare, pe care ai putea sa le iei in considerare cand pui la punct un plan de marketing.

- Trebuie sa detii cel putin un sistem de baza de analiza a datelor de trafic, precum Google Analytics
- Trebuie sa stii diferenta dintre SEO si PPC
- Trebuie sa intelegi importanta social media
- Trebuie sa iei in calcul afilierea (precum 2Parale.ro – n.r.) sau intrarea pe magazine/platforme terte, precum Okazii.ro sau eBay.

Citeste multe studii despre marketing online si profita de experienta si sfaturile altora. Vezi ce anume merge si ce nu se potriveste pentru business-ul tau. Este important sa parcurgi cat mai multe informatii insa este recomandat sa te duci catre terte persoane/firme pentru lucruri extrem de importante precum SEO si PPC.

4. Alegerea gresita a platformei de eCommerce

Atunci cand vorbim de dezvoltarea unui magazin online, platforma pe care il vei construi poate fi ori un aliat de nadejde ori, din contra, o bataie de cap. Daca faci alegerea gresita, ai putea regreta ulterior, devenind o experienta foarte frustranta.

In general, o alegere gresita ar fi o platforma care nu se potriveste nevoilor tale, o platforma veche, insuficient dezvoltata, dificila, fara suport profesional sau pusa la punct “de un prieten al iubitei varului de-al doilea”.

Trebuie sa iti stabilesti ce functionalitati vei avea nevoie, atat tu cat si vizitatorii tai si ce resurse esti dispus(a) sa investesti pentru managementul website-ului. Acest lucru te va ajuta sa determini ce solutie ti se potriveste.

Cateva platforme care s-ar putea potrivi nevoilor tale sunt Shopify sau Etsy.com, solutii eCommerce hostate, sau un software custom precum Magento, WooCommerce sau Cs-cart.

Popularitatea si reputatia indica de obicei o platforma bine testata si updatata in mod regulat. De asemenea, inainte de a alege o platforma afla cat de complexa este si cat de greu de folosit. Asigura-te de asemenea ca utilizatorii vor putea naviga cu foarte mare usurinta, de la home page la pagina de plata.

5. Afisare modesta a produselor

Business-urile de eCommerce deseori nu se pun “in papucii” consumatorilor si percep felul in care sunt prezentate produsele ca fiind perfect.

Trebuie sa intelegi ca site-ul tau este singurul si unicul tau vanzator. Asigura-te ca ai fotografii de calitate inalta, de marimi bune, pentru toate produsele din stoc. De asemenea, trebuie incluse descrieri foarte bune ale produselor si informatii esentiale precum marimea, culorile disponibile, masuri si asa mai departe – in functie de domeniul de activitate. Toate acestea cresc sansele de vanzare.

Ai o singura sansa de a iti prezenta produsul vizitatorului asa ca axeaza-te foarte mult pe imaginea site-uui tau.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri