Studiul Afilierea in Romania – 2013 include raspunsurile a 851 de afiliati romani, informatiile fiind colectate exclusiv online de 2Parale prin intermediul unui chestionar, in perioada 29 martie-28 aprilie 2013. Pana acum, peste 25.000 de romani au incercat marketingul afiliat prin 2Parale.

Generatia celor care fac bani online, prin marketing afiliat, e formata in principal din tineri cu varsta intre 18 si 34 de ani, cu studii superioare (universitare si post-universitare), necasatoriti si de sex masculin. Bucurestiul conduce in topul regiunilor in care locuiesc afiliatii, cu 24%, fiind urmat la mare distanta de judetele Iasi si Timis. Mai bine de trei sferturi (82%) dintre afiliati castiga bani de acasa si jumatate dintre ei au inceput afilierea in 2013.

”Afilierea a castigat puternic teren pe piata din Romania, iar rezultatele acestui studiu confirma aceasta tendinta. Ca dovada si numarul mare de romani care au testat domeniul in acest an. Vorbim de oameni care traiesc exclusiv din afiliere, de specialisti care s-au format in ultimii ani si de joburi dedicate acestui domeniu. Numai in 2Parale, mai bine de 280 de magazine online si companii dezvolta in prezent programe de afiliere care le aduc vanzari si rezultate, precum si venituri afiliatilor din retea. Estimam o crestere de doua cifre a companiilor care vor folosi aceasta metoda de marketing online”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale si 2Leva, reteaua similara din Bulgaria.

De unde vin banii

Clasamentul domeniilor promovate de afiliati este condus de magazinele online si advertiserii din Fashion, cu 54%. Electronice (52%), IT&C (48%), Carti (39%) si Cosmetice (39) sunt si ele domenii de top in preferintele afiliatilor.

In alegerea advertiserilor pe care afiliatii ii promoveaza, comisionul oferit la fiecare vanzare si reputatia sunt cele mai importante criterii de selectie. De asemenea, factori importanti sunt uneltele de promovare puse la dispozitia afiliatilor si categoria advertiserilor.

Cele mai folosite metode de promovare sunt retelele sociale (61%), care au castigat teren in special in ultimul an si sunt accesibile unui numar mai mare de utilizatori de internet, si promovarea prin intermediul motoarelor de cautare, prin Search Engine Optimization (SEO – 40%) si Pay Per Click (PPC – 27%), utilizate cu precadere de cei cu experienta in marketingul online.

Citeste si:

Tot retelele sociale sunt preferate de afiliati la capitolul canale online folosite in marketingul afiliat, intr-o proportie de 54%. Blogurile personale si site-urile de continut de nisa completeaza acest Top 3.

Cei mai multi afiliati castiga lunar sub 100 de lei, insa 5% dintre ei reusesc sa obtina in fiecare luna mai bine de 2.500 de lei, prin aceasta metoda de promovare online. Aproape un sfert dintre respondenti se bazeaza exclusiv pe castigurile din afiliere si nu au alte surse de venit.

Mai bine de jumatate dintre afiliati reinvestesc diverse sume pentru a atrage castiguri si mai consistente. Aproape o treime reinvestesc intre 1% si 20% dintre veniturile din afiliere, iar 11% chiar si peste 61% dintre castiguri.

Mai multe informatii sunt in infograficul Afilierea in Romania - 2013, disponibil online aici. Toate cifrele din infografic reprezinta procentul din numarul de respondenti care au optat pentru raspunsul respectiv. Unele intrebari din chestionar au avut raspuns multiplu, iar procentele sunt aproximate pentru a exclude zecimalele.