Primul capitol implica atragerea atentiei clientilor. Este ca atunci cand vezi o persoana interesanta, la o petrecere - 66% dintre consumatori au spus ca aceasta comparatie este una foarte potrivita.

79% vor sa se prezinte diferit fata de alte branduri - deci nu conteaza doar ceea ce spui ci si CUM spui. Emotiile vand cel mai bine, clientii nu mai vor sa se simta ca la scoala si brandul sa le vorbeasca precum un profesor.

Pe de alta parte, intre ceea ce cred advertiserii si ceea ce cred clientii sunt diferente destul demari. Astfel, brandurile cred ca bannerele sunt deranjante pentru clienti, in timp ce clientii spun ca bannerele nu sunt foarte distruptive - peste 70% cred acest fapt.

Si in cazul SMS-urilor lucrurile stau la fel, 34% dintre clienti spunand ca sunt deranjati. Pe de alta parte, reclamele la TV sunt considerate mai disruptive, ponderea celor deranjati ridicandu-se la 43%.

Expunerea agresiva este deranjanta - 64% dintre consumatori spun aceasta.

Al doilea capitol - ofera-i un motiv sa stea

Brandurile prezinta pe website-urile lor doar aspectele pozitive (64% dintre consumatori considera aceasta). Lucrul acesta se poate intoarce impotriva brandului. Trebuie sa fii cat mai uman, brandul sa fie cald, clientii sa nu simta ca vorbesc cu o masina.

Citeste si:

69% dintre clienti citesc informatii despre brand pe site. 56% citesc informatii de pe Facebook si 77% au cautat informatii despre brandul de care devin pasionati.

Cei mai multi clienti raspund daca sunt provocati - concursuri, comentarii. Transparenta = incredere

Daca brandul a facut ceva gresit, clientii prefera sa afle acest lucru chiar de la brand, nu din alte surse(74% spun acestlucru).
Marketerii considera ca clientii ar trebui sa fie parteneri egali ai brandului (90%).

Al treilea capitol - fii real, actioneaza real

Ajuns in acest punct, consumatorul se asteapta sa aiba un rol activ in crearea povestii brandului, vrea interactiune cu el. Brandurile trebuie sa se implice. 56% dintre consumatori vor sa interactioneze cu brandul pe social media.

Pe de alta parte, clientii nu cred ca au control asupra brandului (42%). 63% dintre clienti spun ca in ultimii ani nu au dezvoltat o pasiune pentru un anumit brand.

Atunci cand clientii se simt inselati, ajungi la divort, clar, peste 60% dintre oameni spunand ca in momentul in care sunt mintiti sau dezamagiti, spun acest lucru pe retele sociale, in comentarii sau pe bloguri.