MyBlackFriday este pagina pe care mii de romani s-au inghesuit sa dea click cat mai repede pentru a castiga o soba, drujbe, carti, vouchere sau incaltaminte.

Cum este posibil sa oferi produse gratuite? ContentSpeed are mai multi clienti in zona de eCommerce, printre care Diverta, Chicco.ro, MyPanasonic.ro sau FotoHobbyShop.ro. Aceste magazine au oferit, gratuit, un numar limitat de produse, castigand la urma lor expunere si publicitate. La randul sau, ContentSpeed a testat capacitatea serverelor de a mentine site-uri “in picioare” in situatia unui aflux foarte ridicat de oameni.

Aproape de ora 00:00, joi spre vineri, site-ul a picat insa, afisand erori MySQL sau simplul “An internal error has occurred”. Imediat, zeci de utilizatori “au amendat” eroarea, pe Facebook, unii mai dur, altii mai in gluma.

Bloggerita Sabina Cornovac a fost una dintre cele mai dure, scriind “Ce sa vezi, gata site-ul, banuiaaaam[…]deci unlike, report si block!”. Altcineva intreaba “Il rezolvati azi? Sau mergem la somn?” in timp ce un alt utilizator comenteaza, cu umor, “Daca ii merge cuiva, facem juma-juma”.

Cateva minute mai tarziu, CEO-ul ContentSpeed intervine in avalansa de discutii de pe Facebook si scrie,” am vrut sa dam o mica emotie, e totul ok acum”.

Intr-adevar, in cateva minute site-ul era din nou functional, mai mult sau mai putin, si in doar cateva minute toate stocurile erau epuizate. Asa cum era de asteptat, multi s-au aratat complet nemultumiti, subliniind ca nu o sa mai calce pe acolo si ca totul a fost o inselaciune, in timp ce altii se bucurau de produsele primite gratuit.

Efectul social media si implicarea directorilor

Interesant este insa efectul din ce in ce mai mare al social media intr-o astfel de campanie si cum lucrurile penduleaza, rapid, intre “foarte bine si speranta” la “extrem de rau si amenintari cu judecata”.

Interesanta este si implicarea activa a CEO-ului companiei in dialogurile de pe Facebook, incercand, diplomatic, sa calmeze spiritele si sa ofere explicatii, dialogand pe un ton familiar.

Citeste si:

“Trebuie sa recunosc ca ii inteleg pe cei suparati ca nu au reusit sa-si ia produsul dorit. Si eu am patit la fel cu un iPad pe eMag la Black Friday 2012, si din ce am inteles aveau 10.000 pe stoc. Pana am reusit eu sa inchid comanda a zis out of stock dar anul asta am deja experienta de shopper si cred ca voi reusi. Si voua va dorim sa perseverati la Black Friday-ul real din 2013, care e pe 29 noiembrie”, subliniaza el, intr-un comentariu.

El a si explicat rostul promotiei, spunand, deschis, ca “am vrut sa facem un test al infrastructurii la care lucram pentru Black Fridayul real, si a iesit mult mai bine decat in cazul multor magazine mari in 2012”, considera el, subliniind ca au fost 1.000 de conexiuni simultane.

In ciuda multor comentarii negative, seful ContentSpeed spune ca “Spre deosebire de marile magazine online care au fost clacate de BF 2012 ore bune, noi am facut un finetuning si in 14 minute am ramas fara stoc. Daca nu ai reusit sa comanzi acum, te invitam sa comanzi produse de la partenerii nostri la Black Friday-ul real”.

Urmeaza o perioada “de foc” pentru retaileri, in organizarea evenimentului Black Friday. Fara indoiala marii retaileri dar si cei de nisa vor incerca sa iasa in fata cu promotii cat mai atragatoare.

Motivatia lor de a investi in servere difera insa, in mod clar, si tine pana la urma de strategia de management a fiecaruia. Poti gandi “daca oricum se cumpara, mai devreme sau mai tarziu, de ce sa investesc in servere?” sau poti incerca sa oferi o experienta cat mai cursiva, fara sa apesi refresh de zeci de ori.

Ramane de vazut care dintre magazinele majore “vor sta in picioare” pe 29 noiembrie si cate vor avea un downtime cu adevarat deranjant ce ar putea afecta negativ brandul.

Wall-Street.ro va va tine la curent cu toate miscarile si strategiile companiilor legate de Black Friday.