Romania, Bulgaria (cu 17% dintre utilizatorii de internet), Estonia si Italia (ambele 29%) ocupa ultimele locuri in randul celor 28 de state membre UE.
Cele mai ridicate procentaje de cumparatori online sunt inregistrate in Marea Britanie (82%), Danemarca si Suedia (ambele 79%), Germania (77%), Luxemburg ( 73%) si Finlanda (72%).
Croatia, stat care a aderat la UE in acest an, inregistreaza o rata de 36%.
Comenzile pentru imbracaminte si articole sportive, precum si rezervarile pentru calatorii si vacante sunt cele mai frecvente cumparaturi online.
Astfel, o treime din utilizatorii de internet din UE au facut astfel de achizitii, in timp ce un sfert au afirmat ca au cumparat carti, reviste si materiale educationale. Aproape 10% dintre europeni a comandat online produse alimentare.
Romania inregistreaza, de asemenea, cel mai ridicat procentaj la cumparaturile online de imbracaminte si articole sportive, urmate de rezervari pentru calatorii si vacante si achizitii de carti, reviste si materiale educationale.
Comenzile pentru produse alimentare se situeaza pe ultimul loc in randul utilizatorilor de internet din Romania.
Potrivit unor date publicate anterior de Eurostat, accesul la internet in randul gospodariilor din Romania se situa la 54% anul trecut, in timp ce media UE este de 76%.