Google a reusit sa compenseze scaderea preturilor publicitatii pe gadget-uri mobile prin cresterea volumului de spoturi platite.
Compania a demonstrat altfel ca poate monetiza serviciile de publicitate online in contextul tranzitiei tot mai multor utilizatori catre smartphone-uri si tablete. Spoturile pe dispozitive mobile se vand la preturi mai mici decat cele desinate PC-ului traditional.

Actiunile au crescut cu 8% in sesiunea de tranzactii electronice dupa inchiderea sedintei bursiere de joi, la 959,59 dolari.

Directorii Google cosidera ca rezultatele reflecta o campanie lansata in luna iulie, prin care companiile sunt incurajate sa plaseze spoturi si pe smartphone-uri, si pe PC-uri.

"In trecut derulam campanii diferite pentru fiecare tip de dispozitiv, dar acum oferim o singura interfata", a declarat directorul de business al Google, Nikesh Arora.

Citeste si:

Google are o cota de aproximativ o treime din piata globala a publicitatii online, potrivit datelor eMarketer. Facebook ocupa locul al doilea, la mare distanta, cu o cota de numai 5%, dar a inregistrat in ultimii doi ani cresteri mai puternice decat Google.

Rata de taxare a profitului Google a scazut puternic in trimestrul al treilea, la 15%, fata de 23% in perioada similara a anului trecut. Directorul financiar al companiei, Patrick Pichette, a declarat intr-o conferinta cu investitorii ca rata de taxare a scazut datorita distributiei geografie a profitului companiei, in SUA si intre subsidiarele din alte tari.

Divizia producatoare de telefoane mobile Motorola Mobility, preluata de Google in luna mai a anului trecut, a continuat sa inregistreze pierderi. Motorola a inregistrat o pierdere operatioala de 249 milioane de dolari, fata de un rezultat negativ e 192 milioane de dolari in perioada corespunzatoare a anului trecut. Veniturile diviziei au scazut totodata cu 34%, la 1,2 miliarde de dolari, in pofida lansarii Moto X in august, primul smartphone asamblat in SUA.