eBay subliniaza ca incetinirea cresterii comertului online din State este cauza recentei crize din Guvern si a creditelor populatiei. Situatia macroeconomica din tara nu este una foarte buna si eBay, precum si concurentii sai, ar putea simti acest lucru pe termen scurt.

Conform raportului din septembrie al eMarketer, vanzarile eCommerce din SUA vor atinge in 2013 suma de 260 miliarde de dolari, in crestere cu 16% de la an la an. Aceasta suma reprezinta inca doar o fractiune din totalul vanzarilor de retail din tara, acest lucru indicand faptul ca mai este loc de crestere.

Mobile-ul continua sa fie un factor cheie de crestere

Revolutia mobile-ului influenteaza multe aspecte ale vietii noastre si device-urile mobile devin extrem de importante pentru advertiseri, marketeri, retaileri si furnizori de servicii de plati, inclusiv in Romania.

Clientii pot intra intr-un magazin traditional si scana produsele, folosi QR codes si chiar achizitiona bunuri sau compara preturi din alte magazine, totul prin intermediul telefoanelor mobile.

Citeste si:

Mai multi jucatori din SUA inclusiv companii de carti de credit, banci, companii de Internet si retaileri se lupta pentru a castiga o cota cat mai mare dintr-o piata in crestere puternica. Avantajul competitiv va veni din tehnologie, securitate, experienta utilizatorilor si integrarea dintre device-uri. eBay a facut progrese in acest sens, lansand mai multe upgrade-uri pentru aplicatia mobila proprie in al treilea trimestru, modificarile avand in prim plan in special experienta utilizatorilor.

Compania a reusit astfel sa atraga 2,4 noi utilizatori mobili in trimestrul trei al anului curent, circa 36% din noii clienti castigati.

Pietele emergente, din ce in ce mai importante

Pe masura ce business-ul din SUA incetineste, eBay va incerca sa se extinda in zona BRIC (Brazilia, Rusia, India si China – n.r.). Din ce in ce mai multi retaileri straini se arata interesati de aceste regiuni datorita cresterilor inregistrate in aceste tari. eBay a lansat un site localizat in Rusia in primul trimestru al anului si o campanie de marketing agresiva, inclusiv pe TV. PayPal s-a lansat in Rusia in al treilea trimestru al anului si in doar cateva saptamani peste 2.000 de comercianti s-au inscris.

Serviciul are deja 1 milion de conturi active in tara.