Initiativa Sony vine in contextul in care evenimentul “Black Friday”, desfasurat la finalul lunii noiembrie in Romania, in ultimii trei ani, a fost mult diferit fata de conceptul original din SUA.
“Este nevoie de un eveniment care sa impulsioneze vanzarile atat in prima parte a anului, cat si in apropierea Sarbatorilor de Pasti. Ne-am dori sa fie organizat cel mai bine in luna martie a anului viitor. Inca nu ne-am gandit la un nume, avem o strategie pe hartie si suntem in discutii cu mai multi reprezentanti din piata pentru a-l organiza. Planificarea unui astfel de eveniment este deja de catva timp «pe buzele» mai multor actori din piata”, a declarat in exclusivitate pentru wall-street.roLucian Radulescu (foto), country manager Sony Romania, Bulgaria si Republica Moldova.
El apreciaza ca un astfel de concept se poate aplica cel mai bine pe piata din Romania.
“Black Friday, cu bune, cu rele, trebuie tratat ca atare. La o distanta de 4 luni este oportun sa lansam un astfel de eveniment care ar putea incuraja piata si vanzarile. Black Friday trebuie luat ca atare, dar este nevoie ca pe piata sa apara ceva nou, dar care sa fie mult mai consistent si mai bine organizat. Intr-un an, cel mult doi, realizarea unui astfel de eveniment ar putea deveni un standard, practic piata locala sa dispuna de doua evenimente si perioade distincte de reduceri”, spune Radulescu.

Vanzarile din intervalul februarie-martie ar fi un “triple win”

Seful Sony descrie, pe scurt, strategia de organizare a evenimentului ca un “triple win” (castig de toate cele trei parti ale ciclului de achizitie: producator/retailer/cumparator).
“Vanzarile din intervalul februarie-martie ar fi un “triple win” – ar pleca produsele vechi din stoc – si ar face loc produselor noi la raft. Este un proces similar ciclurilor de marketing. In prezent modelele vechi stau pe raft – dar cu ocazia Black Friday sunt promovate tot modele vechi de produse, iar cele noi nu au o viteza mare de intrare pe piata”, a completat Lucian Radulescu.
Intrebat de wall-street.ro care sunt sansele de reusita pentru organizarea acestui eveniment in 2014, seful Sony Romania a spus ca in prezent sansele sa fie organizat sunt de 50%, dar a precizat ca pana la finalul anului vor sti cu certitudine daca il vor organiza sau nu, dar isi pune mari sperante in reusita lui.

Conceptul “Black Friday” din Romania are conotatii diferite fata de cel din SUA

Vanzarile cu ocazia Black Friday si cele din perioada Sarbatorilor de Craciun pot stimula doar la nivel numeric vanzarile de produse electro IT din piata romaneasca, insa corespondentul conceptului american din tara noastra, oficial aflat la cea de-a treia “editie”, a fost gresit inteles si aplicat de catre marii retaileri din Romania, crede Radulescu.
“In ultimii ani vanzarile din prima parte a lunii noiembrie au scazut ca urmare a Black Friday, intrucat consumatorii au asteptat promotiile derulate de catre marile magazine. In plus, vanzarile din luna decembrie, care in mod obisnuit erau de circa trei ori mai mari decat cele din luna noiembrie, au scazut de asemenea pe fondul apartiei noului program de reduceri”, a declarat Radulescu.
El apreciaza ca in acest fel cosul de cumparaturi s-a mutat pe finalul lunii noiembrie si spune ca intr-o oarecare masura este influentata si vanzarea din perioada Craciunului.
“Conceptul de Black Friday din Romania are conotatii diferite fata de cel din SUA. In occident evenimentul marcheaza intrarea in sezonul de cumparaturi de iarna, dupa perioada verii cand vanzarile au cunoscut un oarecare declin. Din cauza diferentelor culturale de consum, in Romania ar trebui ca evenimentul Black Friday sa fie mutat in luna februarie sau poate cel tarziu in luna martie. Este momentul cand marii producatori pregatesc schimbarea produselor cu o noua gama de echipamente si device-uri”, a precizat Radulescu.
Seful Sony Romania spune ca inainte de Black Friday a existat un trend de mutare a vanzarilor din luna decembrie in prima parte a anului urmator.
“In fiecare an s-a dorit acest lucru intrucat luna decembrie era marcata de cozile interminabile de la casa, iar in ianuarie anumite categorii de angajati incasau diferite bonusuri pentru activitatea din anul precedent. Eu cred ca acest trend va reveni si daca Black Friday din noiembrie va incuraja achizitia de produse a caror perioada de viata s-a incheiat, cel din februarie sau martie ar putea determina achizitia de produse nou lansate pe piata”.
Mai mult decat atat, Radulescu a tinut sa puncteze ca in Romania multe din produsele promovate in cataloagele de reduceri cu ocazia Black Friday provin de la stocuri mai vechi din Europa.
“Black Friday, in forma actuala, nu aduce o satisfactie deplina clientului final. In Romania multe din stocurile disponibile pentru Black Friday sunt dispozitive aduse de catre distribuitori de la magazine din Europa”, a completat el.

Voi ce parere v-ati facut de organizarea Black Friday din anii precedenti. Credeti ca realizarea unui al doilea “Black Friday” este binevenita? Dar perioada aleasa este buna? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati!