Investitia in City Chef se situeaza “in partea inferioara” a zecilor de mii de euro, conform reprezentantilor companiei.

Persoanele fizice implicate in proiect sunt Bogdan Florescu, Marius Mateis si Ancu Radu. In prezent City Chef colaboreaza cu aproximativ 30 de restaurante din Bucuresti.

City Chef este o aplicatie gratuita care ajuta utilizatorii sa gaseasca si sa comande mancare diversificata “fara ca acestia sa mai fie nevoiti sa retina numere de telefon, adrese de web si daca restaurantul de la care comanda livreaza sau nu in zona lor. Ei pot comanda de la restaurantele preferate sau pot descoperi altele noi”, spune Ancu Radu.

Momentan aplicatia se adreseaza doar locuitorilor din Bucuresti, urmand a fi disponibila in curand si pentru restul oraselor din tara. “Deja avem restaurante contractate in alte orase. Pe masura ce se vor strange suficiente restaurante dintr-un oras vom face lansarea si pe respectiva localitate”,mai spune el.

Aplicatia se foloseste de geolocalizare pentru a detecta cele mai apropiate restaurante fata de pozitia utilizatorului.

Noua Mecca?

Piata de aplicatii de comanda mancare a crescut foarte mult incepand cu acest an, ajungandu-se la un numar deja ridicat de astfel de platforme. Se anunta o competitie acerba, asa cum s-a intamplat si in cazul site-urilor de reduceri in urma cu doi ani.

Candva "Mecca Internetului", site-urile de reduceri, pe minus colectiv

Candva "Mecca Internetului", site-urile de reduceri, pe minus colectiv

Principiul aplicatiilor este de altfel similar – castiga atat creatorul aplicatiei, pastrand comision din comanda, castiga si restaurantul, crescand vanzarile, dar si clientul, intrucat gaseste mancare mai comod si mai rapid, fara a trebui sa sune sau sa intre pe Internet pentru a cauta locatii in zona. Se pastreaza astfel formatul “triple win”.

Restaurantul Trattoria Belvedere din Bucuresti, de exemplu, spune ca a inregistrat o crestere cu 15% a vanzarilor ca urmare a implementarii in sistemul FoodPanda. Cresterea ar putea fi si mai mare daca restaurantele vor intra in mai multe aplicatii similare.

Batalia se va da, in mod clar, in numarul de restaurante pe care fiecare companie va reusi sa le atraga, extinderea geografica si in puterea de marketing si comunicare. Daca modelul international se va pastra si pe plan local, vom putea vedea si aplicatii nisate pe anumite tipuri de restaurante – italiene de exemplu.

Citeste si:

In prezent, cativa jucatori reusesc sa se faca vazuti mai puternic in piata. Este vorba de FoodPanda, companie care are avantajul de a avea in spate un grup cu prezenta internationala, FoodMe, disponibil in prezent doar in Bucuresti, Oliviera, aplicatie care beneficiaza de suportul AscendNet Solutions, care au lansat si aplicatiile StarTaxi si eChiosc.

“Din spate” vin insa puternic si noi aplicatii, precum cea prezentata pe scurt in articolul de fata dar si aplicatii pornite din alte regiuni decat Bucurestiul, precum hipMenu, creatie a unor tineri clujeni.

Tendintele sunt subliniate si de oficialii FoodPanda: "Se observa o crestere din ce in ce mai pronuntata a comenzilor online in randul romanilor si nu neaparat in domeniul livrarilor de mancare. Trendul este ascendent de la o saptamana la alta. Incepem usor sa ne aliniem cu tarile occidentale, in care comenzile la domiciliu de orice natura au o pondere foarte ridicata in comert".

Compania colaboreaza in prezent cu peste 100 de restaurante din Bucuresti.

"Principala provocare la inceput de drum este cresterea notorietatii brandului Foodpanda si convingerea partenerilor nostri ca o colaborare cu noi pe acest sector aduce un plus de valoare business-ului lor. Pe masura ce ne dezvoltam, receptivitatea restaurantelor creste, iar increderea partenerilor si posibililor parteneri in calitatea serviciilor noastre se consolideaza".

Mai mult, pe plan international gigantul McDonald’s testeaza o aplicatie mobila prin care clientii vor putea comanda mancare de oriunde, urmand sa o ridice, deja pregatita, din magazine. Clientii vor putea plati mancarea chiar din aplicatie.

Acesta ar putea fi urmatorul pas pentru companiile romanesti care lanseaza astfel de produse – plata direct din aplicatie si nu doar ramburs. De altfel, Food Panda declara recent pentru wall-street.ro ca are in vizor o astfel de facilitate, in curand.

Consideri ca aplicatiile de livrare mancare “vor prinde” in Romania si vom asista la din ce in ce mai multe astfel de platforme? De ce (nu)? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.