Platforma de socializare, care urmeaza sa se listeze la o valoare de aproape 14 miliarde de dolari saptamana aceasta, a anuntat ca are planificate "investitii substantiale" pentru a extinde activitatile de cercetare si dezvoltare, inclusiv prin achizitia altor companii pentru produse, tehnologie si personal.
Fondurile obtinute la listare, o linie de credit de 1 miliard de dolari si un bancher specializat in achizitii care s-a alaturat companiei de la banca Morgan Stanley vor ajuta Twitter sa cumpere noi companii perecum MoPub, pe care a preluat-o in septembrie. MoPub este prezenta pe piata publicitatii pe dispozitive mobile.
"Compania va fi infometata, cu un apetit considerabil si pregatita sa faca achizitii incepand de la mijlocul lunii noiembrie", a afirmat Sam Hamadeh, directorul general al firmei de cercetare PrivCo.
Cresterea rapida a bugetului pentru cercetare si dezvoltare - in urcare cu 155% fata de anul trecut, la 200 de milioane de dolari - este datorata in mare parte sumelor pe care compania le cheltuie deja pentru prelurari, a spus Hamadeh.
Twitter ar putea, insa, cauta companii mai mari decat cele de pana acum, in intervalul de pret de 100-500 de milioane de dolari. Twitter este deja una dintre cele mai active companii din IT in privinta achizitiilor, potrivit datelor PrivCo. Reteaua de socializare a cumparat anul trecut zece companii, iar in acest an a preluat deja noua.
Campania face parte dintr-o strategie a Twitter de a impune un control mai strict asupra unui ecosistem foarte deschis pentru alti dezvoltatori in trecut, a declarat Scott Kessler, analist la S&P Capital IQ.
Planul de a se concentra pe detinerea si operarea unor tehnologii cheie este logic, intrucat poate asigura o experienta mai buna utilizatorilor, dar si colectarea si analizarea unui volum mai mare de date, precum si un randament mai ridicat al investitiilor, a spus Kessler.
Achizitia MoPub pentru peste 300 de milioane de dolari in septembrie, cea mai mare tranzactie de pana acum a Twitter, este un indiciu al noii strategii de preluari, in care sunt vizate companii care sa ajute la monetizarea mai buna a afacerilor, considera analistii.