Studiul integral va fi prezentat pe 19 noiembrie in cadrul evenimentul retailArena, organizat pe 19 si 20 noiembrie de wall-street.ro la hotel Howard Johnson din Bucuresti.

Va prezentam mai jos doar o mica parte din concluziile cercetarii.

Studiul arata ca 20.6% din populatia urbana cu varsta intre 18 si 65 ani a realizat cel putin o plata online in ultimele 12 luni, cu aproape doua puncte procentuale mai mult decat la inceputul anului. Cele mai multe achizitii online graviteaza in jurul produselor de IT si comunicatii, electronice si electrocasnice.

Astfel, una din cinci persoane care a cumparat produse din categoriile anterior mentionate au facut-o online (21.8% in cazul IT&C respectiv 17.2% in cazul electronicelor si electrocasnicelor). Pe un palier mai jos se situeaza articolelele de imbracaminte si incaltaminte: una din 10 persoane care au achizitionat imbracaminte sau incaltaminte au facut-o online (9.9%). La capatul opus al clasamantului, doar una din 100 persoane au facut achizitii de mancare sau bauturi online (1.2%) sau de produse de curatenie in gospodarie (1.4%).

Citeste si:

"Romanii au prins deja gustul achizitiilor online. Diferentele mari intre achizitiile online cand vine vorba de diverse categorii de produse tine in special de oferta reala din spatiul comertului electronic romanesc. Cu alte cuvinte romanii nu cumpara mancare sau bauturi, cosmetice sau produse de curatenie pentru ca lipsesc niste jucatori mari in comertul online care sa ofere aceste produse" a spus Daniel Enescu, Managing Partner la Daedalus Millward Brown.

Cum arata apetitul romanilor pentru achizitii online in urmatoarele 6 luni, dar si multe alte date statistice interesante vor fi prezentate in cadrul sesiunii dedicate eCommerce-ului din cadrul evenimentului retailArena.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ de 997 persoane din mediul urban cu varsta intre 18 si 65 ani. Datele au fost culese prin metoda interviurilor telefonice. Eroarea de esantionare este de +/- 3.1%.

Va asteptam la retailArena pe 19 si 20 noiembrie cu multe alte studii interesante legate atat de e-commerce, cat si de vanzarile din retailul traditional, marcile proprii ale marilor retaileri sau magazine de proximitate.