WebDigital a fost fondata in 2009 de Ionut Munteanu (30 de ani), in prezent managing partner al agentiei, dupa pozitii de marketing manager ocupate in cadrul Adobe Business Catalyst sau Republika si initiative antreprenoariale in zona de business online.

De altfel, modelul de business WebDigital dar si relatia cu clientii agentiei si modul in care se concentreaza asupra obiectivelor lor rezulta din 3 directii care s-au imbinat in formarea lui Ionut Munteanu-antreprenorul, dar si a echipei WD.

Cele trei directii esentiale in business-ul condus de el sunt formarea academica, experienta de marketing si de antreprenor.

Formarea academica, mai exact studiile de psihologie si sociologie, l-au ajutat sa inteleaga mai bine si chiar sa anticipeze comportamentul consumatorului. “Mutarea acestuia in mediul online ne-a permis sa trecem de la intuitie la masurare, de la investitie la rezultate”, spune el.

De ce nu ai face de unul singur strategia PPC?

Reprezentantul WebDigital spune ca este importanta performanta campaniilor, subliniind ca firma pe care o conduce are patru specialisti Google AdWords. Per total, compania sa a gestionat peste 200 de campanii pentru diverse produse si servicii.

“Din experienta noastra si numeroasele audituri pe care le-am realizat pentru companiile care gestioneaza in-house campaniile PPC, se intampla deseori ca un client sa piarda timp, bani si oportunitati pentru ca nu a internalizat inca toate cunostintele PPC care sa-I permita optimizari rapide sau pentru ca angajatul respectiv mai are multe alte responsabilitati si nu-si poate concentra atentia si timpul pe PPC“, subliniaza tanarul antreprenor.

Google sau Facebook?

Campaniile Google AdWords functioneaza foarte bine pentru pietele mature, pentru pietele in care exista deja o cerere din partea utilizatorilor pentru acele produse si servicii, considera Ionut Munteanu.

“In ceea ce priveste campaniile de cautare in motorul Google, daca exista intentie din partea utilizatorilor prin cautari specifice pentru acele produse/servicii, atunci trebuie sa fii si tu prezent pe acele cautari si in functie de cum construiesti campania poti avea rezultate foarte bune”, puncteaza el.

Pe langa piata de servicii B2C, in Google AdWords merg foarte bine campaniile pentru magazinele online, in principal pentru pietele dezvoltate unde exista o masa foarte mare de potentiali clienti: IT&C, fashion, piese auto, produse pentru copii, carti, anvelope.

De cealalta parte, in functie de domeniul promovat si de obiective, campaniile Facebook pot aduce rezultate mai bune fata de cele Google: in primul rand pentru lansarea de produse noi, de inovatii, Facebook-ul converteste mai bine ca Google AdWords.

“Bineinteles ca fiecare client are obiective specifice si mantra «media is the message» este in continuare valabila, oricat a evoluat tehnologia de la McLuhan pana azi. Cu asta in minte, nu recomandam strategii standard, ci customizate si optimizate”.

Speta: un retailer online de fashion are un buget de marketing de 5-7.000 de euro/luna, in ce si cum i-ati sfatui sa investeasca aceasta suma de bani si de ce?

Cu aceasta suma, lunara, se poate construi “un mix infailibil de PPC marketing si un ROI pe masura”, spune Ionut Munteanu.

“Este esential sa intelegem traseul utilizatorului, drumul acestuia spre conversia finala si mixul de canale media online prin care trece. Important este ca la acest buget sa nu ignori niciun utilizator ce a ajuns pe site si niciun potential client ce poate ajunge pe siteul tau”.

La nivel general, el ar defalca bugetul in trei proportii principale:

Citeste si:

AdWords - 60%
Facebook - 30%
Retargeting pe Facebook - 10%

“Pentru fiecare dintre canale si tactici sunt foarte multe de povestit, insa punctez acum doar cateva lucruri esentiale de care ar trebui sa tina cont clientul de fashion care isi doreste performanta prin campanii PPC”:

- Nu ignora cautarile unice, cauta nise de cautare in categoria de produse in care te promovezi; nu iti va aduce un volum foarte mare de conversii insa vei avea o profitabilitate foarte mare

- Construieste campanii de remarketing destepte, cu liste calitative din Google Analytics; incearca sa fii cu un pas inaintea utilizatorului.

- Dupa ce brandul va creste si marja de profit ne permite putem dezvolta si campanii de awareness pe reteaua de siteuri partenere Google pentru a aduce noi clienti pe site si campanii de Youtube vizand segmente relevante de audienta.

- Pe Facebook trebuie sa profiti de segmentarile psihosociodemografice ale audientei care iti ofera sansa de ajunge la utilizatorii potriviti pentru produsele promovate.

- Foarte importanta este si retargetarea utilizatorilor in Facebook. 6h time on site mediu si 6.6 milioane de romani sunt pe Facebook. 4 milioane intra zilnic. E foarte important sa ii remarketezi si aici cu mesaje specifice in functie de ceea ce au vizitat pe site.

Echipa WebDigital are 11 oameni in prezent. Compania a gestionat in 2012 un portofoliu de aproximativ 1 mil. de euro, aducandu-le o cifra de afaceri de 100.000 euro. Pentru 2013, compania tinteste afaceri de peste 200.000 de euro.

Principalele provocari pe care trebuie sa le depaseasca sunt optimizarea portofoliului de clienti si a operatiunilor si formarea de specialisti PPC.

Concurentii WebDigital sunt agentii precum Thinkdigital, Godmother, McCann-Erickson, Next Advertising, Mediascope, Good Afternoon, Leo Burnett