Poti face check-in sau posta o poza din aproape orice loc in care esti: o cafenea, un parc, un aeroport, de acasa, de la birou sau cand gasesti situatii inedite. Pe langa utilitate, in cazul Foursquare, de a gasi locatii sau in cazul Instagram de a posta ceva de interes, cele doua platforme indeplinesc si o nevoie umana, nevoia de atentie din partea prietenilor, devenind astfel un fel de "joc virtual al atentiei".

Incepand cu data de 26 noiembrie 2013, Zelist Monitor a adaugat, celor peste 300 000 de surse online monitorizate, doua noi categorii de surse, si anume Instagram (serviciu de partajare foto/video si socializare) si Foursquare, incercand sa imbunatateasca privirea de ansamblu pe care o au brandurile asupra activitatii lor din online.

In infograficul atasat, puteti gasi mai multe detalii despre conturile romanesti de Instagram sau Foursquare. Cateva cifre si informatii semnificative sunt urmatoarele:

Citeste si:

• Pe Instagram, exista aproximativ 64 mii de useri activi all-time, aproximativ 5 milioane de fotografii, 73 mii de clipuri video, 4 milioane de comentarii.
• Pe Foursquare, monitorizam 147 mii de locatii din Romania, 90 de mii de useri, 12 milioane de check-in-uri, 70 de mii de recomandari de locatii, aproximativ 3 milioane de vizitatori.
• Cele mai fotografiate locuri pe Instagram sunt Aeroportul International Henry Coanda, Parcul Herastrau, Arena Nationala si Plaja din Vama Veche.
• Cei mai avizi useri de Foursquare sunt constantenii, mall-ul cu cele mai multe check-in-uri este Baneasa Shopping Center, zona cu cele mai multe check-in-uri este Centrul Vechi Bucuresti, iar cele mai populare locuri de intalnire sunt Piata Romana si Piata Unirii din Bucuresti.
• In ceea ce priveste userul roman cu cele mai apreciate fotografii si clipuri video pe Instagram, acesta este Inna.
• In topul celor mai utilizate hashtag-uri se numara #love, #instagood si #instamood.