De la 1 noiembrie, peste 23,9 miliarde de dolari au fost cheltuiti online doar prin intermediul PC-urilor, reprezentand o crestere cu 8,4% fata de intervalul similar din 2012, potrivit datelor companiei de analiza a pietei ComScore, relateaza Bloomberg.

Comertul electronic va reprezenta, potrivit estimarilor, doar 14% din totalul vanzarilor de retail in perioada noiembrie-decembrie, dar companii ca Amazon.com si Ebay atrag clientii cu discount-uri zilnice si livrari rapide.

"Discount-urile sunt mari, iar Amazon a castigat cota de piata, ca de obicei. Ratele lor de crestere sunt cu mult peste evolutia generala a pietei", a declarat presedintele ComScore, Gian Fulgoni, la CNBC.

Visa, cel mai mare operator de retea de carduri de credit la nivel mondial, a anuntat ca clientii din SUA au cheltuit 7,8 miliarde de dolari incepand cu Thanksgiving si pana pe 2 decembrie, cu 30% mai mult fata de anul trecut. De Cyber Monday, clientii Visa au cheltuit 2,6 miliarde de dolari, in crestere cu 28%.

Wal-Mart Stores, cel mai mare retailer din lume, a consemnat pe 2 decembrie cele mai mari vanzari online din istoria companiei. Un record similar a fost atins si pentru perioada de cinci zile dintre Thanksgiving si Cyber Monday.

Citeste si:

Intre cele mai bine vandute produse de Cyber Monday s-au aflat televizoarele LG Electronics cu ecrane de 50 de inci si aparatele iPad 2 ale Apple.

Vanzarile de Cyber Monday ale Amazon au crescut cu 46%, iar cele ale Ebay cu 32%, potrivit ChannelAdvisor. Divizia PayPal ca Ebay a inregistrat cresterea de peste doua ori a volumului platilor, fata de anul trecut.

Retailerii care au introdus aplicatii si site-uri pentru smartphone-uri si tablete au avut de castigat. Traficul de pe aparatele mobile a reprezentat 32% din totalul accesarilor de site-uri, reprezentand o crestere de 45%, potrivit IBM. In privinta vanzarilor, 17% dintre acestea au avut loc prin intermediul dispozitivelor mobile.

Cheltuielile online au crescut cu 15% in ziua de Black Friday, la 1,2 miliarde de dolari, potrivit ComScore. In schimb, vanzarile prin magazinele traditionale au scazut in cele patru zile incepute cu sarbatoarea de Thanksgiving, pe 28 noiembrie, astfel ca achizitiile totale s-au redus cu 2,9%, la 57,4 miliarde de dolari, potrivit National Retail Federation.