Lucrurile nu se vor schimba puternic in 2014-2015 in ceea ce priveste influenta concurentei internationale asupra climatului local in zona de eCommerce, spun principalii jucatori locali. Chiar daca marii retaileri, precum Amazon sau eBay ar “porni” spre Europa de Est, mai intai “s-ar opri” in Polonia sau Cehia.

“Si daca ar porni spre estul Europei, ar ajunge mai intai in Polonia sau Cehia din considerente logistice”, considera Iulian Stanciu, general manager al eMag.ro.

Pe de alta parte, QuickMobile, magazin specializat pe telefonie mobila, considera ca pe masura ce infrastructura se imbunatateste, vom asista la o penetrare din ce in ce mai vizibila a concurentei straine in Romania.

Mai mult, PCGarage.ro subliniaza ca este foarte probabil ca in 2014 sa mai auzim de preluari ale businessurilor romanesti de eCommerce de catre investitori straini.

Mai jos puteti parcurge declaratiile a noua jucatori majori din piata.

Afirmatia wall-street.roConcurenta din regiune/Europa/SUA se va face din ce in ce mai simtita si in Romania, in 2014-2015” a fost notata de la 1 la 10, in functie de gradul de corectitudine al ei. Astfel, daca o afirmatie primeste nota 1 inseamna ca specialisul din piata o considera total falsa/imposibil de realizat, in timp ce nota 10 inseamna ca este complet de acord cu respectiva afirmatie.

Citeste mai multe afirmatii si raspunsuri ale specialistilor in materialul “Wall-Street.ro afirma, "greii" eCommerce-ului romanesc dau note: ce urmeaza in 2014”.

eMag.ro, nota 3

In regiune concurenta in retailul online este slaba, iar retailerii internationali au in acest moment alte prioritati (Rusia, China, Brazilia etc). Si daca ar porni spre estul Europei, ar ajunge mai intai in Polonia sau Cehia din considerente logistice.

Fit Distribution, nota 5

Concurenta internationala este o provocare importanta pentru magazinele online locale, insa pe de alta parte, vom vedea din ce in ce mai multi clienti ai magazinelor internationale migrand catre solutii locale de cumparare online, intelegand avantajale foarte mari ale achizitiei pe plan local: raspuns mai prompt, asigurarea unor servicii in timp scurt, localizare propriu-zisa mai buna (limba, suport call-center, etc.), costuri mai mici de livrare.

EvoMag.ro, nota 3

Desi in crestere, ponderea romanilor care cumpara produse de la magazinele online din afara este nesemnificativa.

MagazinulTau.ro, nota 5

Romania nu este inca o piata interesanta pentru intrari de companii foarte mari.

QuickMobile, nota 8

Este un moment al expansiunii si, pe masura ce infrastructura romaneasca se imbunatateste, vom asista la o penetrare din ce in ce mai vizibila a concurentei straine in Romania.

PCGarage.ro, nota 7

Este foarte probabil in 2014 sa mai auzim de preluari ale businessurilor romanesti de eCommerce de catre investitori straini. Cu o strategie bine pusa al punct, succesul unor modele din afara poate fi reprodus cu usurinta si in Romania. Suntem pana la urma un popor care considera ca tot ce vine din afara si mai ales din Statele Unite poate deveni perfect valabil si pentru Romania.

Cel.ro, nota 1

Concurenta exista si in prezent, existand numerosi romani care comanda produse din afara.

ContentSpeed, nota 5

Concurenta retailerilor online din strainatate se simte in conditiile in care majoritatea consumatorilor cu varsta intre 20 si 35 ani prefera sa comande pe site-uri reputate ca Amazon sau eBay anumite produse in detrimentul site-urilor din .ro. Totusi, cei care cumpara online din strainatate prefera produsele care au discounturi consistente (ex. 70% off) si liciteaza suma pe care si-o pot permite. Principalul argument ar fi ca este mai ieftin, chiar daca livrarea costa mai mult decat in Romania. De asemenea, se mai cumpara din strainatate produsele care inca nu au ajuns la magazinele online din Romania si pentru ca sunt foarte nerabdatori, cumpara online de la magazinul online care are produsul si o cota de incredere la nivel international. In alte conditii decat cele prezentate nu se simte o competitie reala intre Romania si celelalte tari din regiune. Comertul online evolueaza in Romania insa nu a trecut inca suficient timp pentru a discuta in acest moment despre o competie reala in zona retail-ului online intre tarile din Europa.

Koyos.ro, nota 10

Comertul online este deja un domeniu competititv, poate cel mai performant si cel mai sincer.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri