Acesta este rezultatul principal al unui studiu efectuat de compania IT Pluriva in luna noiembrie, pe un grup de 350 de magazine online din Romania. Integrarea dintre magazinele online si sistemele ERP inseamna ca datele sa comunice automat, periodic sau continuu, dintr-un sistem in altul si invers: nomenclator de produse, preturi sau stocuri.

Analiza a fost efectuata prin discutii directe, prin email sau telefonice cu peste 400 de manageri de proiect sau manageri generali ai unor magazine online din Bucuresti si din 28 de judete din Romania. Magazinele online luate in considerare in studiu au avut o medie saptamanala in acest an de minimum cinci comenzi.

Efort dublu pentru administrarea datelor

Cea mai frecventa problema mentionata de cei ce utilizeaza un sistem ERP neintegrat cu magazinul online detinut se refera la dublarea efortului de a gestiona si de a urmari nomenclatorul de produse vandute, stocurile, preturile, promotiile si clientii. Orice modificare dintr-un sistem, fie ca este vorba de ERP sau de magazinul online, trebuie apoi operata manual si in celalalt sistem, pentru a avea informatiile sincronizate. Problema cu cel mai mare impact negativ asupra business-ului, potrivit celor cu care au discutat reprezentantii Pluriva ERP la realizarea studiului, apare atunci cand anumite produse sunt afisate cu un pret gresit pe website, neactualizat, sau cand un produs apare ca disponibil online, dar de fapt el nu mai este in stoc. Imposibilitatea de a obtine rapoarte in timp real cu privire la vanzarile online vs. cele obtinute pe canalele traditionale – aceasta a fost mentionata ca o problema cu frecventa mare in magazinele online analizate.

„De la 10-15 comenzi pe zi, deja volumul de munca devine greu de gestionat in doua locuri distincte si in platforma online si in sistemul ERP, astfel ca o integrare intre magazinul online si sistemul de gestiune IT se justifica din punct de vedere al investitiei: timpul castigat si controlul obtinut asupra afacerii fac sa merite efortul”, a declarat Allen Nedelcu, Marketing & PR Manager Pluriva.

Dificultatea integrarii

Studiul Pluriva a analizat si motivele pentru care doar 6% din magazinele online sunt integrate cu sistemele ERP implementate in companii. Principalul motiv se refera la efortul tehnic si financiar necesar pentru a realiza aceasta integrare. Apoi, peste 35% din proprietarii sau project managerii ce au participat la acest studiu au explicat ca business-ul lor are prioritati mai importante decat integrarea cu sistemul de gestiune ERP, cum ar fi: cresterea vanzarilor, fidelizarea clientilor si imbunatatirea conversiilor.

Citeste si:

„Recomandarea noastra pentru cei care au in plan deschiderea unui magazin online este sa aleaga de la inceput o platforma ce se integreaza nativ cu un sistem ERP. Este mai simplu si mai ieftin ca magazinele online sa fie construite integrat cu o solutie ERP, decat sa integrezi un magazin online deja functional si incarcat de informatii”, a adaugat Allen Nedelcu, Marketing & PR Manager Pluriva.

Pluriva este furnizor de servicii de integrare a magazinelor online detinute de catre clienti cu sistemul Pluriva ERP.