Facebook conduce in topul notorietatii in randul romanilor activi in social media: 80% dintre respondentii unui studiu al companiei de social media marketing Webuzz o mentioneaza neasistat cand vine vorba despre retele de socializare. In ordine descrescatoare a notorietatii neasistate, Facebook este urmata de Twitter (69%) si Hi5 (40%), ceea ce insa nu se reflecta si in procentul de utilizare al acestor retele, Twitter fiind foarte nisat iar Hi5 in continuare in scadere din punctul de vedere al frecventei de accesare.

Agentia de social media marketing Webuzz are realizat alaturi de compania de cercetare online eResearch Corp studiului “State of social media in Romania 2013”. Rezultatele cercetarii ilustreaza informatii despre comporamentul si preferintele userilor de social media din Romania, dar si despre modul in care se raporteaza la brandurile active in retelele sociale cele mai populare.

Youtube este recunoscut asistat de 83% dintre respondenti. Alte retele sociale care au inregistrat notorietate asistata de peste 70% sunt: Trilulilu, MySpace, Google +. Cele mai accesate retele sociale sunt Facebook si Youtube cu 83%, respectiv 73%, la diferenta de peste 40% de urmatoarea retea sociala , Google + (37%).In privinta inregistrarii in aceste retele sociale , 82% dintre respondenti declara ca au cont de Facebook, 50% au cont de Youtube, 28% au cont de Google +.

Facebook este utilizata zilnic de 83% dintre cei care o aceeseaza. Youtube este utilizat zilnic de 40% dintre respondentii care o acceseaza iar 23% o acceseaza cel putn de 2-3 ori pe saptamana. 25% dintre respondenti declara ca utilizeaza Google + zilnic, 15% de 2-3 ori pe saptamana , 15% o data pe saptamana iar 12%, de 2-3 ori pe luna.

Facebook este singura retea sociala in cazul careia aproape 20% dintre respondenti declara ca petrec mai mult de 120 de minute la o singura logare. Este notabil faptul ca in cazul LinkedIn, majoritatea logarilor ( 61% ) dureaza sub 30 de minute. Cele mai lungi durate de logare sunt pezente in cazul celor intre 14 si 26 de ani. Din totalul celor care petrec mai mult de 2 ore in social media , 52% au sub 26 de ani.

Comportamentul utilizatorilor de social media din Romania Atunci cand sunt intrebati cum estimeaza ca va evolua durata de vizitare a retelelor sociale, 44% dintre respondenti declara ca aceasta va ramane la fel, iar 28% cred ca va creste.

Intervalele orare in care majoritatea respondentilor acceseaza retelele sociale sunt 19:00-23:00 si 10:00-14:00. Aceste accesari au loc in special de acasa (80% - zilnic) dar si de la serviciu (27% - zilnic), si de pe drum, via mobile devices, in mijloacele de transport (14% zilnic).

Dintre cele mai comune activitati desfasurate in social media respondentii mentioneaza ca zilnic: Citesc ce scriu alte persoane - 42%; Cauta stiri si informatii noi - 41%; se uita la fotografiile / filmele publicate de alte persoane 36%; se joaca 22%, cauta oferte de angajare 30%, interactioneaza cu paginile brand-ure prezente online - 30%.

Daca ar avea ocazia, majoritatea respondentilor (58%) ar limita cat mai mult accesul altor entitati la datele lor personale, 49% si-ar personaliza fluxul de stiri iar 41% ar elimina reclamele.

Majoritatea respondentilor sunt de acrod ca pentru a fi adaugat in lista de “prieteni”, un brand trebuie sa fie serios (57%) si atent la nevoile lor (54%).

Principalele nemultumiri fata de brand-urile cu care sunt deja conectati sunt faptul ca acestea nu comunica informatie suficienta si/sau relevanta (48%) si ca au prea multa publicitate (45%). In ordine descrescatoare, mai sunt mentionate faptul ca brandurile nu acorda reduceri celor din grupul de prieteni, nu organizeaza concursuri, nu publica informatii referitoare la produsele / serviciile care urmeaza sa fie lansate, nu ma ajuta sa rezolv problemele aparute la produsele/ serviciile pe care le-au achizitionat si care apartin brand-ului.

Atunci cand au ocazia de a participa la concursuri, cea mai mare pondere in decizia de a participa o are tipul premiului care poate fi castigat, urmat de valoarea acestuia si subiectul concursului.

In privinta preferintei neasistate a brandurilor din Facebook, Samsung este cel mai mentionat brand si cel mai adesea prezent pe primul loc in preferintele respondentilor. Alte brand-uri , in ordine descrescatoare a preferintei, sunt : Orange, Avon, Nokia, BMW, Vodafone, Dacia.

Din punct de vedere al numarului de utilizatori, Facebook inregistreaza 6.600.000 useri romani, Trilulilu are 3.200.000 vizitatori unici lunar, Twitter are in Romania 74.140 useri inregistrati, Instagram 64.510 de useri, iar Youtube 704.616 useri, conform datelor furnizate de Facebrands.ro, zelist.ro si trilulilu.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri